فقط در این مورد مولتی ویتامین مصرف کنید

فقط در این مورد مولتی ویتامین مصرف کنید

شما هم حتما تجربه کرده اید که در بین دوستان یا اقوام شما افرادی هستند که دائما از انواع مولتی ویتامین ها استفاده می کنند، یک روز از ویتامین C استفاده می کنند، روز دیگر از ویتامین های خانواده B استفاده می کنند، اما آیا واقعاً مصرف این همه ویتامین برای بدن ضروری است. بدن؟

محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی گفت: ویتامین‌ها و مواد معدنی موادی هستند که بدن ما به مقدار بسیار کم به آنها نیاز دارد و با حضور در واکنش‌های بیوشیمیایی بدن، فواید سلامتی را برای ما به ارمغان می‌آورد. خبرآنلاین گزارش داد. آن را فراهم می کنند.»

او می گوید: بهترین منبع دریافت این مواد سبد غذایی و رژیم غذایی ماست، تا زمانی که رژیم غذایی متنوع و مناسبی داشته باشیم، نیازی به مصرف مکمل های ویتامینی نداریم.

هاشمی ادامه می دهد: مولتی ویتامین های فروخته شده تفاوت چندانی با ادعای مولتی ویتامین ها برای آقایان یا خانم ها ندارد، اکثر مستندات علمی تاثیرات مثبت این مولتی ویتامین ها را تایید نمی کند.

می‌گوید: «مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌های زنانه و مردانه را تنها زمانی باید مصرف کرد که فرد به غذا دسترسی نداشته باشد یا کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن او به حدی باشد که تأمین ویتامین مورد نظر از طریق غذا امکان‌پذیر نباشد. غرامت نیست یا فرد بسته به شرایط در معرض محدودیت در دریافت غذا قرار می گیرد.

هاشمی می گوید: نباید فراموش کرد که خانم ها در دوره های خاصی مانند بارداری، شیردهی یا یائسگی به برخی مولتی ویتامین ها نیاز دارند اما اختیار تجویز مولتی ویتامین با پزشک است.