«فقنوس» شایسته دریافت جایزه ویژه هیئت داوران «مذاهب امروز» تشخیص داده شد.

فقنوس شایسته دریافت جایزه ویژه هیئت داوران مذاهب امروز تشخیص

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس از مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن است. در بخش رقابتی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «دین امروز» به ایتالیا راه یافت و جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را از آن خود کرد.

این جشنواره در تاریخ 18 – 25 سپتامبر 2024 (28 سپتامبر – 4 اکتبر 1403) برگزار شد و “ققنوس” برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد.

بیانیه هیئت داوران این جشنواره به این شرح است: جایزه ویژه هیئت داوران به فیلمی تعلق می گیرد که هنر انیمیشن را با خلوص تجربیات زندگی واقعی تلفیق کند. مستندی انیمیشنی قدرتمند که به بررسی مشکلات عمیق مهاجرت از ایران و جستجوی سرزمینی جدید می پردازد. این فیلم که تصویری عمیقاً متحرک از شجاعت لازم برای بازسازی یک زندگی را از طریق داستان تأثیرگذار سربازی ارائه می دهد که تصمیم می گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و از نو شروع کند، جایزه ویژه هیئت داوران برای انیمیشن کوتاه به «ققنوس» اعطا شد. .

این جشنواره که در سال 1997 به عنوان اولین جشنواره سینمای معنوی و گفتگوی بین مذهبی ایتالیا تأسیس شد، بیست و هفتمین سالگرد خود را در سال 2024 جشن گرفت.

عوامل این انیمیشن تهیه کننده و کارگردان: مونا شمس، صدابردار: محمد مهرجو، آهنگسازی و رنگ: مونا شمس، انیماتور: مهدی برق زدگان، طراحی مفهومی و اجرا: نیلوفر نادری، پخش: مرکز توسعه بین الملل، تولید، توسعه سینما مرکز مستند، تجربی و انیمیشن.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین