فیلم‌های بخش کلاسیک ونیز به یاد دسیکا و ماسترویانی معرفی شدند

فیلم‌های بخش کلاسیک ونیز به یاد دسیکا و ماسترویانی معرفی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، ونیز نسخه بازسازی شده فیلم کلاسیک «شب» ساخته میکل آنجلو آنتونیونی و فیلم کلاسیک «طلای ناپل» ساخته ویتوریو دسیکا را در فهرست 18 فیلمی که هشتاد و یکمین بخش کلاسیک جشنواره را تشکیل می‌دهند، قرار داد. .

مهر نوشت: «شب» یک درام سیاه و سفید محصول 1961 است که درباره یک روز و یک شب از زندگی یک رمان نویس سرخورده و همسرش است. این فیلم در صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی بازیگر اصلی آن به نمایش در خواهد آمد.

«طلای ناپل» محصول 1954 با بازی ویتوریو دسیکا و سوفیا لورن با الهام از داستان های کوتاه جیوانی ماروتا مشتمل بر 6 قسمت در پنجاهمین سالگرد درگذشت این کارگردان مشهور ایتالیایی در حال اکران است.

از دیگر فیلم‌های ایتالیایی این فهرست می‌توان به «ویران شده توسط یک سرنوشت غیرعادی در دریای آبی» که با نام «جادوشده» نیز شناخته می‌شود، ساخته لینا ورتمولر، کارگردان ایتالیایی، که به عنوان اولین کارگردان زن نامزد اسکار شناخته می‌شود، اشاره کرد. وی در تاریخ و سال ۲۰۲۱ در سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

از فیلم‌های انگلیسی زبان این فهرست می‌توان به «مهابهاراتا» پیتر بروک در سال ۱۹۸۹ و «منشی جهانی او» در سال ۱۹۴۰ با بازی «کری گرانت» و «رزالیند راسل» کمدی هاوارد هاکس اشاره کرد.

بخش کلاسیک ونیز که از سال 2012 به جشنواره اضافه شده است، به بهترین فیلم بازسازی شده و بهترین مستند درباره سینما به انتخاب هیئت داوران دانشجویی جایزه می دهد.

“فروش” اولین فیلم بلند نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان 53 ساله دانمارکی در سال 1996 به نام “بازی های ممنوع” به کارگردانی رنه کولمن کارگردان فقید فرانسوی در سال 1952 و برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان است. در سال 1977 از سینمای هند، “آیین” کاساروالی، “تعقیب بزرگ” فریتز لانگ (1953، ایالات متحده آمریکا)، “خون و شن” روبن مامولیان، “خون و شن” ساخته آنتونی مان با بازی جیمز استوارت، “رودخانه را خم کن” (1952) “مانجی” (1964) ساخته یاسوزو ماسومورا، فیلمساز فقید ژاپنی، “برهنه” (1978) ساخته نانی مورتی، سینمای ایتالیا، “وصیت نامه کارگردان فقید ژاپنی ناگیسا اوشیما” در سال 1970. مردی که ترک کرد” در فیلم ، “زمان و تغییر” در سال 1970. فیلم کارگردان برزیلی روبرتو سانتوس محصول 1965 آگوستو ماتراگا، ورنر شروتر کارگردان فقید آلمانی در سال 1976، فیلم “گلدفلیکس”، فیلم فرانسوا تروفو، پوست فرانسوا تروفو (1964)، دیگر فیلم های فردریک وایزمن (1980) هستند کلاسیک ها ونیز

جشنواره بین المللی فیلم ونیز 2024 از 28 آگوست تا 7 سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین