فیلم جدید جن گیر پس از 50 سال روی آنتن می رود

فیلم جدید جن گیر پس از 50 سال روی آنتن

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، قسمت جدید فیلم ترسناک «جن گیر» به کارگردانی «مایک فلانگان» از مارس 2026 در سینماها اکران می شود.

پس از واکنش های بسیار مثبتی که به فیلم «جن گیر: مؤمن» شد، به نظر می رسد آخرین قسمت از این سری فیلم های ترسناک به کارگردانی استاد سینمای ترسناک «مایک فلانگان»، نگاهی تازه و رادیکال به این موضوع داشته باشد. فرنچایز و هم اکنون کمپانی یونیورسال این فیلم را از 13 مارس 2026 منتشر کرده است.

همشهری آنلاین نوشت: استخدام فلاناگان در شرایطی صورت می گیرد که این تغییر مسیر قابل توجهی برای فرانچایز این فیلم محسوب می شود، زیرا تقریباً سه سال پیش اعلام شد که سه گانه جدید «جن گیر» با بودجه 400 میلیون دلاری ساخته می شود. این فیلم توسط دیوید گوردون گرین نوشته شده بود، اما این پروژه پس از نقدهای منفی فیلم The Exorcist: The Believer که 137 میلیون دلار در گیشه فروخت، متوقف شد.

نسخه اصلی «جن گیر» یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ به کارگردانی «ویلیام فریدکین» و اقتباس از رمانی به همین نام اثر «ویلیام پیتر بلتی» در سال 1973 وارد سینما شد. این فیلم با فروش ۴۴۱ میلیون دلاری در سینما به پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما برای ۴۴ سال تبدیل شد تا اینکه با فیلم «اُ» شکسته شد. «شیطان» در 10 رشته نامزد اسکار شد و دو جایزه را از آن خود کرد.

فیلم هایی که بعد از نسخه اصلی «جن گیر» (1973) به سطح موفقیت نرسیدند. “جن گیر 2: جن گیر” در سال 1977 اکران شد و یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می شود، حتی با وجود بازی ریچارد برتون و بازیگر اصلی “جن گیر” لیندا بلر. “جن گیر 3” به کارگردانی “ویلیام پیتر بلتی” نقدهای بهتری دریافت کرد اما هرگز با فیلم اصلی مقایسه نشد. “جن گیر: آغاز” محصول 2004 نیز یک شکست هنری و تجاری بود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین