ماجرای ازدواج عاشقانه داریوش اسدزاده

bato-adv

ماجرای بازیگر شدن داریوش اسدزاده و عشق نوه شاه قاجار به او حکایتی جذاب است که با عکس او و همسر قاجار کامل شده است. البته عشق و روابطی که به طلاق ختم می شود.

داریوش اسدزاده بازیگر معروف و مشهور سینما برای رسیدن به این مقام سال های سختی را در زندگی خود پشت سر گذاشته و مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. داستان زندگی این بازیگر را بخوانید.

پدرش از افسران سختگیر تهرانی بود و دوست داشت داریوش آموزش نظامی ببیند و کارمند دولتی شود. او به شدت پسرش را به درس خواندن و تحصیل تشویق می کرد. داریوش هم خیلی درس خواند تا اینکه پدرش به عنوان پاداش او را برای آخر هفته به تئاتر برد و اینگونه بود که داریوش عاشق هنر شد. او همچنین در نوجوانی ویولن می زد که عاشق دختر همسایه شد. اما غرورش اجازه نداد به دختر همسایه ابراز عشق کند و یک روز صدای هلهله و شادی از خانه همسایه به او خبر داد که عشقش در حال ازدواج است و این اولین شکست عشقی بود که اسدزاده تجربه کرد. . تجربه در 19 سالگی این ناکامی او را به سمت ساز زدن و سرودن شعر سوق داد. وقتی پدرش متوجه این موضوع شد، با عصبانیت پیمان شکست و شعرهایش را در تنور سوزاند.

داریوش نیز در حالی که از چشم پدر پنهان شده بود وارد هنرستان تئاتر شد و به خاطر پدرش به دانشگاه رفت و در یک مدرسه بازرگانی تحصیل کرد. مدت کوتاهی پس از رفتن او به رادیو ایران، پدرش از آشنایانش متوجه شد که پسرش جلوی چشمان او کاری نکرده است، به همین دلیل او را به جرم خواننده بودنش به خانه نبرد. یک ماه بعد از طریق آشنایان داریوش به خانه بازگشت و به همت پدرش در اداره دارایی مشغول به کار شد. داریوش به کار در ملک تئاتر ادامه داد و گاهی هم می نوشت و عشق پنهانی دختر همسایه هنوز در دلش می تپید.

تا اینکه یک شب دختری زیبا و شیک به پشت صحنه آمد و خود را به داریوش معرفی کرد. باورش سخت بود اما این دختر هما شاهرخی دختر ایراندخت (عاشق جوانی محمدرضا شاه) و نوه احمدشاه قاجار بود. دختر آشکارا عشق خود را به داریوش ابراز کرد. کاری که داریوش هرگز از روی غرور انجام نداد. داریوش عاشق شاهزاده خانم می شود. هما از اسدزاده خواستگاری کرد و اسدزاده نیز درخواست ازدواج او را پذیرفت، اما این ازدواج پس از هفت سال به دلیل ناتوانی در بچه دار شدن به طلاق منجر شد. اسدزاده کم کم وارد سینما می شود و در فیلم های زیادی بازی می کند.

شایان ذکر است داریوش اسدزاده پس از شازده خانم قجری با سهیلا غزالی ازدواج کرد و پس از طلاق با طاهره خاتون میرزایی ازدواج کرد. طاهره زندگی عاشقانه ای را با داریوش سپری کرد و در روزهای پایانی زندگی اش وفادارانه در کنار اسدزاده ماند و پرستار او شد.

اخبار طوطی