مجید قناد: کار کودک را برای شاد کردن بچه ها انتخاب کردم

مجید قناد کار کودک را برای شاد کردن بچه ها

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مراسم افتتاحیه مؤسسه سفیران صلح شب گذشته 11 تیرماه در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر توسط مجید قناد که هنرمندی چیره دست در عرصه هنرهای نمایشی نیز هست برگزار شد.

حامد نصرآبادیان، مدیرعامل موسسه سفیران صلح در ابتدای این مراسم گفت: سفیران صلح صحنه در ادامه فعالیت گروه تئاتر سربازان صلح ایران است که از سال 1380 با اولین اجرای خود تاسیس شده است. به نام “قلب من رویاهای یک پروانه است” هدف ما ترویج صلح است “صلح سرشار از عشق و محبت است، نقطه مقابل آن جنگ است، پر از خشم و نفرت است. با هدف گسترش فرهنگ صلح، ما با راهنمایی 16 سفیر خود در زمینه های مختلف و با کمک همه مقدسینی مانند شما که معتقدند دنیای امروز نیاز به آرامش در جامعه دارد، در این راه گام برداریم. صلح.”

در ادامه این مراسم کاتب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم بزرگداشت میسید کناد گفت: خوشحالم که امشب از میج قدردانی شد چرا که جامعه ما جامعه ای بی وفا است و ما همدیگر را بسیار دوست داریم. ما یک خانواده هستیم، خیلی همدیگر را دوست داریم.» «حق نداریم بی خبر باشیم».
وی ادامه داد: در گذشته گروه های تئاتر یک خانواده بودند، مولیر به همراه خانواده خود در تئاتر فعالیت می کرد و حتی اسکویی ها در ایران برای اولین بار تئاتر را با خانواده خود شروع کردند، گروه های نمایشی مانند پیوند خونی یکدیگر را دوست دارند، متاسفانه ما به دلیل عرضه کم، تقاضای زیاد و سیاست های اشتباه برخی مدیران نتوانستیم این را یاد بگیریم.» هیچکس به ما یاد نداد که چقدر به هم نیاز داریم.

این هنرمند افزود: ژان پل سارتر در فلسفه وجودی خود می گوید جهنم متعلق به دیگران است، زیرا آنها با قضاوت های خود تصویر بدی از ما ایجاد می کنند و ما می توانیم در طول زندگی خود سعی کنیم این تصویر را تغییر دهیم، اما نمی توانیم. ” از سوی دیگر، در حالی که گفته دکارت “من فکر می کنم، پس هستم” به این معناست که کل هویت انسان در فردیت درک می شود، این چنین نیست. من سخنان هیچ کدام را منعکس نمی کنم زیرا بدون حضور دیگری نمی توانیم کاری انجام دهیم.

صادقی گفت: در تئاتر یاد گرفتیم که این هنر یک کار گروهی و منسجم است و چه فایده دارد که نتوانیم این ارزش های کاری را وارد زندگی روزمره کنیم، اجرای همه این اصول مهم است، زندگی ما بر همین اساس بنا شده است. پذیرش صادقانه وجود دیگری قدر یکدیگر را بدانیم.

صحنه با بیان اینکه موسسه سفیران صلح دوست داشتن مجید کند را یاد گرفت و این را به ما رساند، گفت: میسید کند نمونه است. همه ما اعضای خانواده ای هستیم که باید یاد بگیریم با هم باشیم.
در دنیا به اندازه کافی برای همه وجود دارد و هیچکس آرزوی هیچ جای دیگری را ندارد. علاوه بر استعداد، هرکسی که قدمی به جلو بردارد در پرتو خلاقیت و سخت کوشی نیز هست. من این افتخار را داشتم که هم معلم و هم مربی مجید قناد باشم و از سال 64 یاد و خاطره دوستی را با جان و دل حفظ کرده ام.
درودهای خود را به مجید قناد و مؤسسه سفیران صلح صحاح، مؤسسان این مجلس می رسانم تا در پرتو و معرفت هنر، با هم گفتگو کنیم و همدیگر را ببینیم».

بعد از پخش تصاویری از برنامه های کودک و نوجوان از جمله مدرسه تا مدرسه با حضور ناصر آقایی، قطب الدین صادقی، رضا مهدی زاده، جواد عصافی، علی فروتن و نیکی نصرآبادیان، مجید کناد جوان ترین عضو موسسه صلح ایران. به پاس سالها فعالیت خود مورد تجلیل قرار گرفت.

در میان تشویق های ایستاده حاضران، مجید کناد روی سکو رفت و گفت: “خدا را شکر می کنم به خاطر همه آدم های خوب اطرافم و راهنماییم کرد تا الان اینجا باشم. هیچ چیز متعلق به من نبود. 7 ساله بودم که من پدر فوت کرد و مادرم مرا بزرگ کرد “من می خواهم بچه ها خوشحال باشند. من می خواستم و به همین دلیل کار کودک را انتخاب کردم.”

وی با تشکر از مادر، خانواده و همه همکارانش ادامه داد: در زمانی که گروه کودک را در تلویزیون راه اندازی می کردیم که در آن زمان تنها 2 شبکه داشت، بسیاری از عزیزان در کنار ما بودند و همه تلاش می کردیم بچه ها را بسازیم. خوشحالم “من در این راه تنها نبودم.”

وی با بیان محدودیت های برنامه های تلویزیونی در دهه 60 افزود: الان پوشیدن شلوار جین آسان است، اما در آن زمان به معنای واقعی کلمه سرزنش می شدم که شلوار جین می پوشم، ما می خواهیم به تلویزیون رنگ بیاوریم.

بیا پیشنهاد دادیم به مناسبت نماز صبح بچه ها با لباس محلی به برنامه بیایند و این به درس بچه ها رنگ داد.
مجید قناد: کار کودک را برای شاد کردن بچه ها انتخاب کردم

مجید قناد: کار کودک را برای شاد کردن بچه ها انتخاب کردم

در یک مقطعی، برنامه فقط به دلیل دست زدن بچه‌ها مسدود شد، تا اینکه اجازه دادیم بچه‌ها با یک انگشت دست بزنند و در عرض چند ماه تبدیل به کف زدن دو انگشتی و چند انگشتی شد.» استاد هنرمند گفت. و کمی طول کشید تا به دست دادن کامل رسیدیم و بعد شروع کردیم به گفتن: آفرین، صد آفرین، سیزده صد آفرین…

علی فروتن مجری، بازیگر و همکار مجید قناد نیز در این مراسم گفت: این فرصتی بود که شاگرد آقای کناد باشم و با ایشان کار کنم، در واقع در تلویزیون رنگی نبود و بعد از تغییراتی که در برنامه های کودک و نوجوان به وجود آمد. متوجه شدیم که تلویزیون رنگی است.

وی ادامه داد: پس از حادثه خداوند دوباره میسید کند را به ما برگرداند، خوشحالیم که حالش خوب است، از طرف خانه تئاتر از آنها تشکر می کنم.

رودابه حمزه ای شاعر برنامه کودک و همکار مجید قناد با خواندن شعری درباره سلامتی این هنرمند ابراز خوشحالی کرد.

ناصر آقایی بازیگر و مدرس استاد و سفیر کتاب سفیران صلح موسسه استیج نیز در این برنامه با بیان این مطلب گفت: مسئله صلح کاملاً انسانی است، در این دنیایی که جنگ و خونریزی، صلح بیشتر شبیه به یک است. رویا تا واقعیت، اما این به این معناست که جنگ «و دلیل نمی‌شود که صلح را جایگزین خونریزی نکنیم. ایران برای اولین بار در جهان».

در ادامه جواد عصافی، هنرمند چیره دست نمایش های ایرانی، با خواندن دوبیتی با حضار، خنده و شادی را بزرگترین سفیران صلح عنوان کرد.

اجرای آثار موسیقایی گروه پارسیکور به سرپرستی صابر جعفری، نمایش پانتومیم توسط هنرمند تئاتر فیزیکال جاوید اسماعیلی، نمایش تئاتر و معرفی سفیران صلح از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه موسسه هنرهای نمایشی صحنه صلح بود.

قطب الدین صادقی، ناصر آقایی، جواد انصافی، شبنم مقدمی، فرزانه نشاط خواه، جمشید جهان زاده، شهرام اسدزاده، نسرین نکیسا، سمیرامیس انقلابیان، آلبرت بجانی بابک اردلان، محمد نجفی، سعید شیعه سراو، مسعید دو ولیت، ع.خسرومهر، بهناد آریا، حمیدرضا بلورچی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین