مردان این ایالت کم تحرک ترین مردان کشور هستند

مردان این ایالت کم تحرک ترین مردان کشور هستند

شهرام صیادی به مناسبت هفته سلامت مردان گفت: 24 تا 30 خرداد ماه با هدف حساس سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به اولویت های سلامت مردان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، هفته سلامت مردان نامگذاری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: سبک زندگی سالم و آموزش پیشگیرانه در خصوص شایع ترین انواع سرطان در مردان، آسیب های ناشی از حوادث رانندگی و برخوردهای شغلی و ناباروری مردان از اولویت های سلامت مردان بسته به بار بیماری است. و سلامت انسان نرخ مرگ و میر در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بر اساس نتایج بررسی ۱۴۰۰ عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، مردان البرزی کم تحرک ترین مردان کشور هستند.

صیادی افزود: شیوع کم تحرکی در مردان البرز 55.77 درصد است. کم تحرکی یکی از عوامل خطر بیماری های مزمن و مرگ و میر در جهان است و خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، سکته و دیابت را 20 تا 30 درصد افزایش می دهد.

فعالیت بدنی منظم نقش موثری در کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، سندرم متابولیک، فشار خون بالا و سرطان دارد. سلامت روان، سیستم اسکلتی عضلانی، وضعیت خواب و کنترل وزن را بهبود می بخشد.

صیادی افزود: آقایان حداقل پنج روز در هفته روزانه 30 دقیقه با شدت متوسط ​​پیاده روی کنند.