مستند حادثه تروریستی کرمان منتشر شد/ داستان جالب 2 زن شهید

مستند حادثه تروریستی کرمان منتشر شد داستان جالب 2 زن

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين – در 22 دي ماه 1402 مصادف با چهارمين سالگرد شهادت سردار سليماني، دو انفجار تروريستي در جاده گلزار شهداي كرمان رخ داد. در بررسی های اولیه مشخص شد که 2 بسته بمب با کنترل از راه دور منفجر شده است، اما داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که دو بمب گذار انتحاری در این عملیات شرکت داشتند.

بر اساس آمار غیر رسمی بیش از 80 زائر شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی به شهادت رسیدند.

تسنیم نوشت: مستند «دو شهید حادثه ترور» به نویسندگی و کارگردانی رضا محسنی از وقایع آن روز و شهدای آن روز کرمان گلزار شهدای کرمان می گوید که چندی پیش جلوی دوربین رفتند. این فیلم مستند درباره دو شهید این حادثه تلخ است و به نحوه شهادت دو شهید فاطمه سرهنگی نژاد و زینب شفیعی زاده پرداخته شده است.

سیاوش چاوشی تهیه کننده این فیلم مستند خط روایی اصلی مستند «دو شهید حادثه ترور» را نحوه شهادت آن دو شهید و بیان ناگفته حادثه تروریستی کرمان دانست. این بخش اصلی مستند است. بر این اساس با بستگان هر دو شهید دیدارهایی داشتیم و حال و هوای حوادث دردناک آن روز در کلام آنها بیان شد. تصاویر واضحی هم داریم که می تواند ابعاد دیگری از این حادثه تروریستی را نشان دهد.

این کارگردان درباره چگونگی شکل گیری ایده ساخت این مستند توضیح داد: باخبر شدیم این دو شهید با هم فامیل هستند و عروس و مادرشوهر هستند. شاید شنیده باشید که در جامعه ما شوخی های زیادی درباره تفاوت عروس و مادرشوهر ساخته می شود اما برخلاف همه این صحبت ها شاهد حضور دو نفر با هم در چنین مراسمی هستیم. می توان گفت در متن فیلم شهید سلیمانی به عنوان یک چهره ملی و ایجاد کننده هماهنگی بین همه گروه ها معرفی شده است.

ضمن اینکه بیشتر تجربه کاری من در سینمای مستند بر اساس ساخت مستندهایی با موضوع دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است و علاقه زیادی به این موضوعات دارم.

وی درباره روند تولید مستند «دو شهید حادثه ترور» گفت: بیش از 3 هفته از ساخت این مستند می گذرد و در حال حاضر آخرین روزهای تصویربرداری را تجربه می کنیم. پس از اتمام تصویربرداری، تدوین این مستند آغاز خواهد شد. این مستند دیالوگ محور است و راوی داریم. همچنین عکس‌های کمیاب از حادثه‌ای که در دی ماه 1402 در کرمان رخ داد نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، این فیلم مستند به زودی آماده پخش از تلویزیون می شود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین