مصرف این قسمت از مرغ خطرناک است

bato-adv

مرغ به عنوان یکی از منابع پروتئینی در بسیاری از رژیم های غذایی جایگاه ویژه ای دارد. اما مصرف برخی از قسمت های مرغ به دلایل مختلف توصیه نمی شود.

به گزارش تابناک؛ مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند روی، مس و ویتامین های گروه B همیشه به عنوان یک منبع غذایی سالم و مغذی شناخته شده است. علاوه بر این، میزان چربی اشباع شده کمتر از برخی گوشت‌های دیگر است و آن را گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال رژیم غذایی سالم‌تری هستند.

پوست و جگر مرغ را نخورید مطالعات نشان داده است که پوست و جگر مرغ حاوی بیشترین مقدار دارو و آنتی بیوتیک است که در طول دوره پرورش به مرغ داده می شود. از این داروها برای درمان بیماری ها و افزایش رشد جوجه ها استفاده می شود و بقایای آنها در بدن به ویژه در اندام هایی مانند پوست و کبد ذخیره می شود.

مصرف بیش از حد این قطعات، به ویژه در کودکانی که سیستم ایمنی آنها هنوز در حال رشد است، ممکن است عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید و مصرف مرغ به تازگی و کیفیت آن توجه ویژه ای شود و از مصرف پوست و جگر مرغ به خصوص اگر رنگ غیر طبیعی دارند خودداری شود.