مهاجران ایرانی در کجای دنیا زندگی می کنند؟

مهاجران ایرانی در کجای دنیا زندگی می کنند؟

شاید باورش سخت باشد، اما طبق آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ایرانیان در بسیاری از کشورها پراکنده هستند و حتی در ساحل عاج نیز می توان 65 مهاجر ایرانی را پیدا کرد. آنها با سازگاری با شرایط آب و هوایی، موقعیت اجتماعی و اقتصاد آنجا امرار معاش می کنند.

بر اساس آمار همشهری آنلاین، در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون ایرانی در سراسر جهان در قاره های آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام زندگی می کنند. از این تعداد، حدود نیمی از ایرانیان به قاره آمریکا (47 درصد)، حدود یک سوم به اروپا (29 درصد)، حدود 14 درصد به کشورهای آفریقایی و عربی و حدود 10 درصد به کشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه مهاجرت کرده اند.

طبق آمار، بیشترین تعداد مهاجران ایرانی متعلق به آمریکا با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است. اکثر ایرانیان مقیم آمریکا در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنند و تعداد آنها حدود 600 هزار نفر است. بقیه مهاجران بیشتر در ایالت های تگزاس، ویرجینیا، نیویورک، مریلند و شهرهای سیاتل و آتلانتا زندگی می کنند.

مقاصد بعدی مهاجران ایرانی کانادا و کویت با 400 هزار، امارات با 360 هزار، آلمان با 305 هزار و ایرانی با 127 هزار بوده است. هزاران شهروند ما در هر یک از جمهوری چک، ایرلند و تانزانیا زندگی می کنند و بر خلاف ایالات متحده، تعداد ایرانیان در برخی از کشورها مانند کره شمالی، کوبا، مالی و سیرالئون متفاوت است. از یک تا شش

126 هزار مهاجر ایرانی وارد استرالیا، 113 هزار در انگلیس، 110 هزار در عراق، 90 هزار در فرانسه، 86 هزار در سوئد، 52 هزار در هلند، 40 هزار در اتریش، 33 هزار در دانمارک، 30 هزار در مالزی، نروژ، سوئیس، آلمان و ترکیه، بلژیک و قطر با 20 هزار، گرجستان با 17 هزار، ایتالیا با 14 هزار، هند با 13 هزار و در نهایت نیوزلند با 12 هزار مهاجر.

پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و … که همسایه هستند و با ایران مرز مشترک دارند یا به ایران بسیار نزدیک هستند. تخمین زده می شود که این کشورها میزبان بیش از 150000 ایرانی باشند. با توجه به اینکه تقریباً تمامی کشورهای ذکر شده اکثراً از نظر مهاجرت از کشورهای پرطرفدار نیستند، حضور ایرانیان در این کشورها تأثیر منفی بر مشاغل، ازدواج و … دارد. در طول تاریخ طولانی تری به دلایل خاص و شخصی مانند.

همه جای دنیا خانه ماست ایرانیان مهاجر کجای دنیا زندگی می کنند؟

جالب اینجاست که در کشور بسیار توسعه نیافته ای مثل عربستان حتی یک ایرانی وجود ندارد، در عوض 41 ایرانی در جزیره “موریس” که روزگاری تبعیدگاه رضا پهلوی بوده، با خوشی زندگی می کنند. زمانی که از این جزیره نام برده می شود، ممکن است بیابانی بی آب و علف به ذهن متبادر شود، اما برخلاف تصور عموم، جزیره موریس با سواحل، آب های آبی عمیق و جنگل های انبوه بارانی یکی از زیباترین جزایر قاره آفریقا است. این الهام بخش همه کسانی است که می خواهند مهاجرت کنند و در این جزیره اقامت کنند.