می خواهم در سن کم به سیمرغ برسم/ دوست دارم در فیلم نولان بازی کنم

می خواهم در سن کم به سیمرغ برسم دوست دارم

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان که 28 مهرماه در اصفهان برگزار شد، پروانه زرین بهترین بازیگر نقش کودک به رایان سرلک برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد. و مهتیسا پسندیده برای فیلم دختر برقی و بامبولک (بامبالا 2) و هیلدا کردبچه برای فیلم دختر برقی.

به گزارش ایرنا، رایان سارلک در تشریح احساساتی که در حین دریافت این جایزه تجربه کرده است، گفت: این پروانه طلایی اولین جایزه من است و بسیار هیجان زده هستم. فهمیدم زحماتی که کشیدم نتیجه داد.

این بازیگر کودک در پاسخ به این سوال که اگر جایزه نگیری ناراحت می شوی؟ اگر جایزه نگیرم ناراحت نمی شوم. برای کسانی که جایزه نگرفتند آرزوی موفقیت دارم.

سرلک با اشاره به سختی های بازیگری گفت: فیلم «تابستان همان سال» برای همه سخت بود. چون باید «تابستان همان سال» را در «زمستان همان سال» ثبت می کردیم. فیلم آتا که در سکانس اول بازی کردم در آب است و به بیرون نگاه می کند. آقای کلاری یک روز را به این صحنه اختصاص داد. هوا واقعا سرد بود. تمام باغ با سقف پوشیده شده بود. بخاری هم نصب کرده بودند. اما هنوز سرد بود.

وی ادامه داد: خیلی چیزها را دوست نداشتم اما به خاطر بازیگری قبول کردم. من فوبیای پرندگان داشتم. اما مجبور شدم مرغ و خروس را در آغوش بگیرم. به هر حال بازیگری باید همه چیز را بپذیرد و سختی ها را بپذیرد.

سرلاک گفت: اولش خیلی عصبی بودم که گریه می کردم. چون به راحتی گریه نمی کنم. فقط بخاطر درد جسمی میتونم گریه کنم وگرنه گریه نمیکنم در سریال داریوش خودم را جای همین شخصیت گذاشتم و واقعا گریه کردم.

بازیگر سریال «در انتهای شب» درباره آرزوهایش گفت: خیلی دلم می خواهد اسکار بگیرم. دوست دارم در فیلم نولان بازی کنم. چون من فیلم های شما را خیلی دوست دارم.

وی ادامه داد: همه می گویند جشنواره های خارجی مانند کن، ونیز و اسکار بهتر از جشنواره های ما هستند. چرا ما نمی توانیم در سطح آنها باشیم؟ ما قطعا می توانیم. کشور ما شایسته بهتر بودن از آنهاست. ما تاریخ و منحصر به فردتر از آنها داریم. ما سینمای خیلی خوبی داریم.

می خواهم در سن کم به سیمرغ برسم/ دوست دارم در فیلم نولان بازی کنم

هیلدا کردبچه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: در فیلم دختر برقی نقش «دختر برقی» را بازی کردم و اسمم هیلدا بود. وقتی این جایزه را گرفتم احساس کردم یک قدم به موفقیت نزدیکترم و مسیر بازیگری برایم آغاز شده است. انتظار بردن این جایزه را نداشتم و خیلی هیجان زده بودم. در طول این سال ها سعی کرده ام خودم باشم و نظر واقعی ام را بیان کنم.

وقتی از او پرسیده شد که چرا هیئت داوران جایزه را به او دادند، او چنین پاسخ داد: من خیلی خوب از پس نقشم برآمدم. تمام تلاشم را برای بردن این جایزه انجام دادم. 100% خودم را به فیلم های بعدی خواهم داد.

کردبچه سختی های بازیگری را اینگونه توضیح داد: در یک فیلم کوتاه با لباس نخی بازی کردم. با شلنگ روی من آب ریختند انگار باران می بارد. آب سرد بود. در این صورت باید گریه می کردم. بعد یاد سرما و لرز بدنم افتادم و گریه کردم.

می خواهم در سن کم به سیمرغ برسم/ دوست دارم در فیلم نولان بازی کنم

وی افزود: بازی در فیلم های جادویی و علمی تخیلی را خیلی دوست دارم.

این بازیگر کودک با مرور خاطرات خود گفت: بچه که بودم شنیدم سیمرغ و اسکار جوایز بزرگی هستند. روی کاغذ اتاقم مرغی کشیدم و زیرش سیمرغ بلورین نوشتم. جرعه ای خوردم و «اسکار جهانی» را تایپ کردم. این کاغذ را روی یخچال چسباندم. من هر روز به این روزنامه نگاه می کردم. یکی از آرزوهای زندگی من این است که در سنین جوانی به سیمرغ بلورین برسم و جوان ترین کسی باشم که این جایزه را دریافت کرده است.

کردبچه در پاسخ به این سوال که فکر می کنید سینمای ایران در ژانر کودک چه مشکلاتی دارد، اینگونه پاسخ داد: سینمای ایران مشکل چندانی ندارد. برای بهتر شدن باید فیلم های شاد و موزیکال برای کودکان ساخته شود. فیلم های احساسی و هیجان انگیز برای بزرگسالان بسازید. مثلا فیلم «درباره الی» آقای اصغر فرهادی داستان خیلی خوبی داشت.

سی و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان 14 تا 19 مهرماه در اصفهان برگزار شد.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین