نسخه طب سنتی برای کم کاری و پرکاری تیروئید

نسخه طب سنتی برای کم کاری و پرکاری تیروئید

نسخه طب سنتی برای کم کاری و پرکاری تیروئید

کارشناس طب سنتی و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: این یکی از نظریه هایی است که البته نیاز به تحقیق و مدرک دارد اما در زبان سنتی ایران مطرح می شود. . دارو این است که مصرف غذاهای گرم ترشح هورمون تیروئید را کاهش می دهد و مصرف غذاهای سرد این ترشحات را کاهش می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، زمانی که غده تیروئید از اندازه طبیعی خود بزرگتر شود، به بیماری تیروئید گواتر نیز گفته می شود. بزرگ شدن تیروئید ممکن است به دلیل کم کاری و پرکاری تیروئید رخ دهد. برخلاف طب رایج که نقش ید را در ایجاد کم‌کاری یا پرکاری تیروئید می‌داند، در منابع طب سنتی درباره نقش غده تیروئید و ید بحثی نشده است و شاید به همین دلیل است که بیشتر افراد به این عارضه مبتلا هستند. در مطالعات طب سنتی، غیر پزشکان با ید آشنا نیستند و به مردم هشدار می دهند که نمک یددار مصرف نکنند.

دکتر فوق تخصص طب سنتی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. الهام پارسا در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید: از آن دسته نظریه هایی است که نیاز به تحقیق و اثبات دارد اما هنوز روی آن کار می شود. آنچه در طب سنتی ایران توصیه می شود این است که مصرف غذای گرم باعث افزایش ترشح هورمون تیروئید می شود در حالی که مصرف غذاهای سرد این ترشح را کاهش می دهد و افرادی که ترشح هورمون تیروئید را افزایش می دهند علائم گرمازدگی مانند بی قراری، تب بالا، قرمزی صورت و قلب را تجربه می کنند. علائم تپش قلب و بالعکس سرد مزاجی در فرد مبتلا به کمبود هورمون تیروئید شامل خستگی، عدم تحمل سرما، افزایش وزن، یبوست، ریزش مو و غیره است. صورت می گیرد. بر این اساس متخصصان طب سنتی ایران با درمان اختلالات مزاج گرم یا سرد مشکلات کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید را حل می کنند.

اقدامات درمانی برای کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید یا مزاج سرد باید غذای خود را به گرم تغییر دهند. برای صبحانه از آب ارده استفاده کنند، اگر پنیر استفاده کردند با زیره سیاه بخورند. در وعده ناهار ماست، دوغ، سالاد شیرازی، کاهو یا گوجه فرنگی نخورید، از ماکارونی و رشته فرنگی دوری کنید، ماهی با زنجبیل، هل و میخک بخورید و از غذاهای گرم کننده مانند بادام، شربت آب و عسل برای میان وعده استفاده کنید. انجام دادن

فعالیت بدنی منظم روزانه، استفاده از روغن های گرم مانند روغن بابونه و روغن زیره سیاه در ناحیه تیروئید، ماساژ، تهویه ناحیه تیروئید برای خون گیری و گرم کردن و گرم کردن این ناحیه توصیه می شود. نکته دیگر در کم کاری تیروئید ترشحات یا بلغم های پشت حلق یا سرماخوردگی است که نیاز به درمان دارد. مصرف چای و بخور بابونه تا حدودی به رفع ترشحات حلق کمک می کند. مصرف مقادیر زیاد گل کلم، کلم بروکلی، خردل، شلغم و سویا برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید توصیه نمی شود.

درمان پرکاری تیروئید کمی دشوارتر است و کسانی که از مزاج گرم رنج می برند باید دمای بدن خود را کاهش دهند و از ادویه های تند کمتر در غذاها استفاده کنند، از زرشک و انار بیشتر در وعده های غذایی یا میان وعده ها و نوشیدنی هایی مانند عرق کاسنی یا شیر بادام استفاده کنند. سیب فالوده هم گزینه خوبی برای این افراد است.

در طب سنتی درمان قطعی برای بیماری های تیروئید وجود ندارد.

درمان گیاهی کم کاری یا پرکاری تیروئید ممکن است نیاز به داروهای شیمیایی را تا حدودی کاهش دهد، اما در طب سنتی درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اگر از دارو برای کنترل بیماری های تیروئید استفاده می کنید، بلافاصله آن را قطع نکنید و احتیاط ها و احتیاط های طب سنتی را رعایت کنید و به پزشک متخصصی که دارو را تجویز کرده اجازه دهید تا بر اساس نتایج آزمایش تصمیم بگیرد که دارو را کاهش یا افزایش دهد. . مهم ترین عارضه ای که پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید در زنان باردار ایجاد می کند، سقط جنین است. توصیه می شود خانم هایی که مکرر سقط جنین دارند، از نظر تیروئید خود به دقت بررسی شوند، خانم های باردار باید تحت نظر پزشک از داروهای شیمیایی استفاده کنند و زیاده روی نکنند. وابسته داروهای گیاهی