نواف سلام: خواسته ما در مذاکرات خروج کامل اسرائیل از لبنان است

نواف سلام: خواسته ما در مذاکرات خروج کامل اسرائیل از لبنان است

به گزارش ایسنا، نواف سلام نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال انجام مذاکراتی در سوئیس است که هدف از آن تثبیت آتش بس است.

بر اساس گزارش العربی الجدید، وی همچنین مدعی شد که روند مذاکرات واشنگتن بین لبنان و اسرائیل با هسته ای که در سوئیس بین ایران و آمریکا برای تثبیت آتش بس ایجاد شده است، متفاوت است.

نخست وزیر لبنان همچنین مدعی شد که لبنان برای مذاکره در واشنگتن رفت زیرا ارزان ترین راه برای لبنان بود.

نواف سلام گفت: ما اشغال پنج یا حتی دو قسمت از لبنان توسط اسرائیل را نمی پذیریم.

وی همچنین تاکید کرد که ما خواهان آزادی زندانیان هستیم.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: حتی اگر با اسرائیل به توافق برسیم باز هم به نیروی بین المللی در جنوب نیاز داریم.

نواف سلام در پایان گفت: هیچکس نمی تواند از قبل از نتیجه مذاکره مطلع باشد، اما می دانیم که خواسته ما عقب نشینی کامل اسرائیل است.

دور جدید مذاکرات با میانجیگری آمریکا بین اسرائیل و لبنان روز سه شنبه آغاز شد که بر دو جنبه سیاسی و نظامی متمرکز بود. ایالات متحده مدعی است که علاقه مند به ترویج «توافقنامه صلح و امنیت جامع» است.

این دور جدید مذاکرات در زمانی انجام می شود که آتش بس در لبنان شکننده است، جایی که نقض مداوم آتش بس اسرائیل، مذاکرات ایران و آمریکا را تهدید می کند.

یکی از شروط توافق تهران و واشنگتن، آتش بس در لبنان است و پافشاری ایران بر خواسته های خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، موجب توقف حملات صهیونیست ها به ضاحیه و بیروت و کاهش دامنه حملات در جنوب شده است. این در حالی است که دولت لبنان خواستار عدم ارتباط مذاکرات ایران و آمریکا با موضوع لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان است.