نولان از ریدلی اسکات تمجید کرد. رو در رو با آرزوهای تاریک ما

نولان از ریدلی اسکات تمجید کرد رو در رو با

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کریستوفر نولان کارگردان فیلم «اپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ساخته ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، وی نوشت: در اولین فیلم «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می پرسد: «اینجا خوش نمی گذرانی؟ و با این فیلم با این واقعیت مواجه می شویم که در واقع در حال بازدید از کولوسئوم هستیم. اسکات می‌داند که ما آنجا نیستیم تا درباره فرهنگ روم بیاموزیم، بلکه برای ارضای خواسته‌های تاریک خود هستیم. کارگردانی که آنقدر باتجربه است که نمی تواند با زمانه ما همگام شود، او به دنیای گلادیاتور 2 اجازه می دهد خودش صحبت کند، یک بار دیگر به ما نشان می دهد که کی هستیم و ما را به یک سواری وحشی دعوت می کند. چرا کوسه ها در کولوسئوم وجود دارند؟ زیرا ما آنها را می خواهیم و اسکات ماهرانه به این خواسته پاسخ می دهد. همانطور که نشان می‌دهیم چگونه از بازی‌ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می‌شود، نمی‌توانیم سایه خودمان را در حال بازی در شن‌ها نبینیم.

نولان افزود: «گلادیاتور 2» مانند بهترین دنباله‌های مورد انتظار، هم بازسازی و هم دنباله‌ای است و این گواهی بر نبوغ اسکات و توانایی او در پر کردن شکاف بین فیلم اصلی و نیاز به ساخت دنباله است. تجربه مادام العمر او به اسکات اجازه می دهد تا بتواند لحن را کنترل کند و فیلم خود را با صحنه سازی اکشن ارتقا دهد. میزانسن های باورنکردنی، صحنه های بیش از حد دستوری و کلوزآپ ناشی از استفاده از دوربین های متعدد و سبکی بسیار متفاوت با نسخه اصلی، اکشن سکانس ها را به طرز ماهرانه ای زنده و چشمگیر کرده است. این کار نه تنها برای سرگرمی ساخته شده است، بلکه به ما کمک می کند تا در مورد موضوعات فیلم نیز بیاموزیم. کمتر فیلمساز توانسته است به این شکل نامرئی در سطوح مختلف کار کند. از بلید رانر تا تلما، از لوئیز تا گلادیاتور 2، اسکات از هنر بصری گسترده خود برای شفاف سازی موضوع اصلی خود استفاده می کند.

این کارگردان تاکید کرد: با همه موفقیت‌هایی که اسکات در ساخت فیلم‌هایش به دست آورد، هیچ گاه سهم او در تحول داستان‌سرایی سینمایی به درستی مورد قدردانی قرار نگرفت و نوآوری‌های بصری که او و دیگر کارگردانان بریتانیایی در دهه 1970 به سینما آوردند، اغلب قابل توجه است. برچسب سطحی نگری کنار گذاشته شد، اما منتقدان آن زمان این واقعیت را نادیده گرفتند که فیلمبرداری عالی و طراحی دقیق اسکات عمق جدیدی را به زبان بصری سینما بخشید. این صحنه ای است که ممکن است به ما بگوید جهان های به تصویر کشیده شده در این فیلم ها چه حسی دارند و صحنه آغازین استادانه «گلادیاتور 2» که در آن دست پل مسکال به آرامی دانه های گندم برداشت شده را تکان می دهد تا فیلم اصلی را به یاد بیاورد، یکی از صحنه های اصلی فیلم است. بهترین صحنه ها اینها صحنه هاست

۲۴۴

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین