نکاتی که قبل از خرید عطر باید بدانید – انتخابتو

نکاتی که قبل از خرید عطر باید بدانید - مجله سلامت و زیبایی

همانطور که می دانید زیبایی فقط به ظاهر محدود نمی شود و عطر یکی از مواردی است که هر فردی را به خود جذب می کند. همه دوست دارند بوی خوبی داشته باشند و یک رایحه خوب نه تنها احساس خوبی را در انسان ایجاد می کند، بلکه باعث ایجاد حس خوب نیز می شود. برعکس با افزایش اعتماد به نفس تاثیر زیادی بر روابط اجتماعی می گذارد. داشتن یک رایحه خوب ظاهر شیک و جذاب شما را تکمیل می کند و حتی ممکن است شما را به فردی محبوب در بین مردم تبدیل کند. عطرها انواع مختلفی دارند که بسیاری از افراد برای خرید عطر وسواس زیادی دارند و بهترین عطر و ادکلن را با دقت زیادی خریداری می کنند. انتخاب یک رایحه خاص کار ساده ای نیست و مطلع بودن به شما کمک می کند تا با داشتن دانش بیشتر یک رایحه مناسب را انتخاب کنید. اگر به فکر خرید عطر هستید، فراموش نکنید که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی که باید هنگام خرید عطر بدانید

زمانی که برای خرید عطر به فروشگاه می روید، در هنگام خرید باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید عطری را انتخاب کنید که مناسب شماست.

  1. عطر را امتحان کنید.

رایحه عطر در پوست هر فردی متفاوت است و این به ساختار و ویژگی های منحصر به فرد پوست افراد مختلف بستگی دارد. اگر برای خرید عطر زنانه یا مردانه به فروشگاهی مراجعه می کنید، به توصیه فروشنده یا نظرات دوستان خود اعتماد نکنید و حتما عطر را روی پوست خود تست کنید. با این کار احتمال حساسیت بعد از خرید عطر را به حداقل می رسانید و همچنین متوجه می شوید که آیا بوی عطر روی پوست شما آنطور که باید باشد یا خیر!

  1. برای خرید عطر عجله نکنید.

یک عطر عالی و منحصر به فرد تنها با امتحان کردن مقداری روی دست شما تعریف نمی شود. بعد از زدن عطر باید حدود 30 دقیقه صبر کنید تا متوجه تغییر بوی بدن خود شوید. برخی از عطرها بعد از چند ساعت بوی خوبی دارند، برخی بوی بد می دهند. بنابراین اگر به دنبال عطری مناسب هستید در خرید آن عجله نکنید.

  1. لباس و پوست تمیز داشته باشید.

این نکته ساده اما بسیار مهم است. برخی از افراد دوست دارند عطر را روی لباس خود امتحان کنند، در حالی که بسیاری از افراد ترجیح می دهند عطر را روی پوست خود امتحان کنند. تمیز کردن هر دو تضمین می کند که بوی عطر دچار تغییرات نامطلوب نمی شود.

  1. ابتدا عطر را از بطری بو کنید.

هنگامی که عطر را اسپری می کنید در معرض بوی شدید قرار می گیرید. پس بهتر است ابتدا عطر را از شیشه استشمام کنید و اگر دوست ندارید به سراغ عطر بعدی بروید.

  1. بینی خود را تازه کنید.

پس از امتحان چند عطر، سعی کنید با استشمام یک عطر طبیعی مانند دست یا پیراهن، بینی خود را خوشبو کنید. در برخی فروشگاه ها رایحه قهوه را امتحان می کنند. آنها طراوت را به شما باز می گردانند تا بتوانید عطرهای دیگر را امتحان کنید.

  1. عطری را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگی شما باشد.

همانطور که می دانید عطرهای مختلفی در بازار وجود دارد (عطر، ادو پرفیوم، ادکلن، ادکلن و…) که باید با توجه به سبک زندگی خود آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید رایحه ای ملایم داشته باشید که تنها چند ساعت ماندگاری داشته باشد، ادو تویلت گزینه خوبی است، در حالی که اگر می خواهید رایحه شما در طول روز در هوا بماند، ادو پرفیوم و عطر بهترین گزینه برای شما. .

  1. سلیقه خود را بدانید

عطرهایی با اسانس های مختلف (کامپوزیت، گل، عود و چوب) در بازار وجود دارد که باید آن ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید، در غیر این صورت انتخاب از بین تعداد زیادی رایحه دشوار خواهد بود. بنابراین قبل از خرید عطر به سلیقه خود پی ببرید.