نگاهی به چشم انداز صنعت سرگرمی/هند، اندونزی و چین بازیگران جدی هستند

نگاهی به چشم انداز صنعت سرگرمیهند، اندونزی و چین بازیگران

بر اساس آخرین گزارش PWC Global Outlook، صنعت سرگرمی و رسانه چین در حال کاهش فاصله با صنعت سرگرمی ایالات متحده است و در 4 سال آینده رشد بالاتری نسبت به ایالات متحده تجربه خواهد کرد.

به گزارش مهر، بر اساس این گزارش، درآمدهای تبلیغاتی و هزینه مصرف کنندگان در دومین کشور پرجمعیت جهان تا سال ۲۰۲۸ با بیش از ۷ درصد افزایش به ۳۶۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که تقریبا دو برابر نرخ رشد آمریکا است. با این حال، انتظار می رود فروش صنعت سرگرمی ایالات متحده همچنان به طور قابل توجهی بالاتر باشد و به 808.4 میلیارد دلار برسد.

PWC می گوید ایالات متحده همچنان بزرگترین بازار سرگرمی و رسانه جهان از نظر فروش تبلیغات و هزینه های مصرف کننده است و بیش از یک سوم درآمد صنعت سرگرمی جهانی در سال 2023 را به خود اختصاص داده است، اما مقیاس با سرعت نسبتاً کندتری در حال رشد است.

طبق گزارش PWC، صنعت سرگرمی چین در سال‌های اخیر در حال گسترش بوده است و ادامه رشد قوی این کشور به این معنی است که به طور پیوسته در حال کاهش فاصله با ایالات متحده از نظر اندازه بازار است، اگرچه مقررات سختگیرانه دولتی ممکن است سرمایه‌گذاری را آسان‌تر کند. مناطق دیگر.

بر اساس این گزارش، سریع ترین بازارهای رو به رشد بین امسال تا سال 2028 در اندونزی و هند است و این مناطق در سال های آینده رشد سریعی را تجربه خواهند کرد.

گفته می شود که هر یک از این کشورها دارای پویایی بازار منحصر به فرد اما متفاوتی هستند. هند به دلیل جمعیت زیاد، متنوع و پراکنده‌اش که محتوای ورزشی را می‌پسندند، به‌عنوان سریع‌ترین رشد بازار پخش ویدیو OTT در جهان در حال ظهور است. مخصوصا کریکت

البته طبق پیش بینی این گزارش، هند تا سال 2028 با رشد بیش از 8 درصدی صنعت سرگرمی خود را به 100 میلیارد دلار خواهد رساند، در حالی که اندونزی کمی عقب خواهد ماند.

بهبود گسترده در درآمدهای تبلیغاتی

این گزارش همچنین به طور عمده بر چگونگی توسعه درآمد تبلیغات در دوران پخش متمرکز است و پیش‌بینی می‌شود که درآمد تبلیغات جهانی در 2 سال آینده از 1 تریلیون دلار فراتر رود و تا سال 2028، این درآمدها نسبت به سال 2020 دو برابر خواهد شد. و غول‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس، دیزنی و پرایم ویدیو در حال تغییر مدل‌های کسب‌وکار خود و تمرکز بیشتر بر یافتن جریان‌های درآمدی جدید، از جمله تبلیغات هستند.

گفته شد که دیزنی پلاس، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو، سه بازیگر اصلی صنعت استریم دنیای غرب، در حال حاضر پیشنهادهای تبلیغاتی ارائه می دهند تا مصرف کنندگان بتوانند تبلیغات را با هزینه اشتراک کمتری تماشا کنند. این روند در تعداد فزاینده ای از بازارها در سراسر جهان و در سطح منطقه ای یا کوچکتر مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود درآمد جهانی صنعت رسانه و سرگرمی تا سال 2028 به 3.4 تریلیون دلار برسد و تبلیغات باعث رشد صنعت رسانه و سرگرمی جهانی می شود و تقریباً 30 درصد از فروش صنعت تا سال 2028 را به خود اختصاص می دهد.

PWC می‌گوید: با افزایش تعداد و دامنه سرویس‌های استریم، شکلی از اشباع بازار ایجاد شده است و اشتراک جهانی خدمات آنلاین از 1.6 میلیارد در سال 2028 به 2.1 میلیارد در سال 2028 خواهد رسید، اما میانگین درآمد جهانی از 65.2 میلیون افزایش خواهد یافت. به 65.2 میلیون دلار در سال 2023 کمتر خواهد بود، بنابراین تبلیغات تا سال 2028 حدود 28٪ از درآمد پخش جهانی را تشکیل می دهد. این نرخ در سال 2023 بیش از 20 درصد است.

تبلیغات تلویزیونی برای برنامه های آنلاین از 20.5 میلیارد دلار در سال 2023 به 41.2 میلیارد دلار در سال 2028 خواهد رسید.

در همین حال، پخش کننده ها در حال آزمایش تبلیغات تلویزیونی قابل خرید هستند که به مصرف کنندگان اجازه می دهد محصولات را مستقیماً از برنامه های تبلیغاتی خریداری کنند. اما PWC هشدار می دهد که در زمانی که تبلیغات در حال افزایش است، شرکت ها باید بدانند که رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی چگونه بر رشد فروش تاثیر می گذارد.

در این گزارش به کشورهای جداگانه اشاره ای نشده است، اما خاطرنشان شد که ایالات متحده بیش از یک سوم درآمد جهان در سال 2023 را به خود اختصاص خواهد داد و همچنان بزرگترین بازار جهان برای صنعت سرگرمی و بازارهای تبلیغاتی است.

PWC یا «PricewaterhouseCoopers» یک شرکت خدمات حرفه‌ای چند ملیتی بریتانیایی است که در زمینه‌های مشاوره مدیریت، مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، مشاوره حقوقی و مالیاتی، خدمات اکچوئری، حسابداری و حسابرسی فعالیت می‌کند و دومین شرکت خدمات حرفه‌ای در جهان محسوب می‌شود. .

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین