ورود زن قاتل به مراسم اسکار

ورود زن قاتل به مراسم اسکار

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، درام تاریخی «زن قاتل» به کارگردانی ایوا ناتنا درباره یک ماما سالخورده است که در روستایی دورافتاده یونان با پدرسالاری دست و پنجه نرم می کند و بر اساس رمانی کلاسیک به همین نام نوشته الکساندروس پاپادیامانتیس است.

به گزارش ایسنا، این فیلم که اولین اثر اوا ناتنا محسوب می شود، در جوایز فیلم آیریس یونان برنده پنج جایزه شد، اما انتخاب آن پس از اختلاف بین وزارت فرهنگ و آکادمی فیلم یونان (هلفیاک) جنجالی شد. و در نتیجه 20 فیلم جایزه گرفتند. این فیلم از روند انتخاب نماینده سینمای یونان کنار گذاشته شد.

علاوه بر این، همانطور که انتظار می رفت، سینمای سنگال ماتیاس دپوپ کارگردان فرانسوی-سنگالی را به عنوان نماینده رسمی مستند «داهومی» انتخاب کرد. این مستند برنده جایزه خرس طلایی بهترین فیلم هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین شد.

سینمای بلژیک همچنین فیلم «ژولی ساکت می‌ماند» ساخته لئوناردو ون دیل را به اسکار 2025 ارائه کرد و پرتغال نیز فیلم «تور بزرگ» ساخته میگل گومز را که امسال برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن شد، ارائه کرد. آنها فیلمی را که برای آکادمی انتخاب کرده بودند ساختند.

در رقابت اسکار 2025، هلند فیلم «خط حافظه» به کارگردانی ژله دی یونگ را انتخاب کرد، صربستان فیلم «کنسول روسیه» به کارگردانی میروسلاو لکیچ و اسلوونی فیلم «خانواده درمانی» به کارگردانی سونیا پروسنیک را انتخاب کردند.

به گزارش اسکرین، کمیته اسکار قبلا توسط کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، انتخاب شده بود. بلغارستان، کرواسی شامل. جمهوری چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی و اوکراین نیز برگزیدگان خود را به آکادمی اسکار اعلام کردند.

آخرین مهلت ارسال آثار به مسابقه در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 14 نوامبر 2024 (24 نوامبر) است. فهرست اولیه نامزدهای بین المللی اسکار در تاریخ 17 دسامبر (27 دسامبر) و نامزدهای نهایی در 17 ژانویه 2025 (27 دسامبر) اعلام خواهند شد.

پیش از این کشورهایی مانند ژاپن، اتریش، آلمان، ایرلند، عراق، لتونی، لیتوانی، فلسطین، تایوان و اروگوئه فیلم های برگزیده خود را به آکادمی معرفی کرده بودند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی سینمای بریتانیا شد.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 2 مارس 2025 (11 مارس) برگزار می شود.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین