وزارت بهداشت حامی حقوق و مطالبات ابدی هواداران

وزارت بهداشت حامی حقوق و مطالبات ابدی هواداران

انتخابتو به نقل از وبدا، عباس عبادی از ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر اجرای یکسان شیوه اجرای قانون با هدف افزایش بهره وری پرستاران در سراسر کشور خبر داد. این بخشنامه که در پی رصد مستمر جامعه پرستاری و تلاش های کمک پرستار وزارت بهداشت منتشر شد، به منظور پایان دادن به تفسیرهای خودسرانه و اعمال نادرست قوانین در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد. علوم

عبادی با تاکید بر اهمیت این بخشنامه گفت: با انتشار این بخشنامه شاهد خواهیم بود که تغییراتی در رویه های انتظامی دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده است، پرستاران دیگر مجبور به اضافه کار نخواهند شد و شرایطی از این قبیل وجود دارد. از آنجایی که برخی از پرستاران به دلیل احتساب شیفت شب و رعایت نکردن سایر مقررات قانون به دیوان عدالت اداری معرفی خواهند شد.» منجر به شکایت شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به پرستاران اطمینان داد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه همواره از حقوق و مطالبات آنان حمایت خواهد کرد و با ایجاد شرایط کاری بهتر و افزایش فرصت های شغلی از فرسودگی پرستاران جلوگیری خواهد کرد. .

عبادی با تاکید بر اینکه قوانین باید به نفع پرستاران تفسیر شود، گفت: هدف قانون افزایش بهره وری در نظام سلامت، کاهش حجم کار پرستاران و افزایش بهره وری است، بنابراین باید تمامی قوانین و مقررات مربوط به این حوزه وضع شود. . به گونه ای تفسیر و اعمال می شود که به نفع پرستاران و در نهایت بیماران باشد.