پاسخ سازمان سینمایی به جهانگیر کوثری: چه زمانی و کجا به اکران فیلمتان رفتید؟

افزایش 600 درصدی فروش سینما در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، روح الله سهرابی از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص ادعای تهیه کننده فیلم سینمایی «رگ های آبی» مبنی بر ممنوعیت بازیگری بازیگر نقش اول این فیلم گفت: اکران نشدن فیلم مورد نظر: بازیگری که سال گذشته ممنوع التصویر کردید دو نفر دارد هنوز فیلم اکران نشده است؟ فیلم سینمایی «گیجگاه» در 21 مهر 1402 اکران شد و به مدت 165 روز روی اکران سینما ماند و طبق گفته تهیه کننده و کارگردان این اثر، بیشترین کمک برای بهتر دیده شدن فیلم صورت گرفت. علاوه بر این فیلم «امه پشند» با حضور این بازیگر در 26 آبان 1402 اکران شد و به مدت 125 روز روی اکران ماند. ضمن اینکه هر دو فیلم با مجوز شرکت سینما به صورت آنلاین منتشر شده و مخاطبان می توانند به این فیلم ها دسترسی داشته باشند.

وی افزود: پروانه نمایش فیلم سینمایی «رگ های آبی» در دولت سیزدهم داده شد. آیا برای اخذ مجوز غربالگری اقدامی انجام داده اید؟ اگر اقدامی انجام دادید، لطفاً به من بگویید که چه زمانی اتفاق افتاده و به کدام مدیر ارجاع داده شده است. چرا شورای صنفی مسئول نمایش فیلم ها از درخواست شما نیست؟ من که مسئول امور مربوط به غربالگری هستم، یادم نمی آید که جناب عالی برای این منظور درخواست یا درخواستی داشته باشند!
مدیر کل بازرسی اکران فیلم سازمان سینمایی موضوع محرومیت یک بازیگر یا یکی از عوامل سینما را یک موضوع قضایی، حقوقی و امنیتی ارزیابی کرد و گفت: این مسائل ربطی به سازمان سینمایی و اساسا سازمان ندارد. هیچ مسئولیت یا اختیاری در قبال چنین تصمیماتی ندارد. اگرچه این سازمان در دو سال گذشته تمام ظرفیت خود را برای رفع مشکلات حقوقی سینماگران به کار گرفته است، اما این تلاش ها به معنای مستقل بودن این سازمان در پرونده های قضایی یا پلیسی سینماگران نیست و اقدامات تنها به همین منظور انجام شده است. . بحمدالله پرونده های زیادی در رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به مراجع قضایی موفق بود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: سازمان سینمایی با وجود اتفاقات سال 1401 و رفتار غیرقانونی بازیگران برخی فیلم ها، با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نمی شود، آثار این افراد را آماده نمایش به اکران بزرگ کرد. تا به امروز حتی یک فیلم هم به همین دلیل متوقف نشده است مگر اینکه یکی مثل شما سر اکران فیلمش بیاید.
سهرابی تاکید کرد: از مردم عزیز و فعالان این عرصه انتظار می رود در نظرات خود رعایت اخلاق و انصاف را رعایت کنند در غیر این صورت انتشار پاسخ لازم با جزئیات و مستندات اجتناب ناپذیر است.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین