چرا برندهای لوکس با بازار پوشاک بازیافتی دست و پنجه نرم می کنند؟

چرا برندهای لوکس با مارکت لباس‌های بازیافتی می‌جنگند؟

بعد- کمی بیش از یک سال پیش، تراوین کلسی بازیکن NFL با یک پیراهن ابریشمی پر زرق و برق با دو فلامینگوی صورتی بزرگ روی سینه و یک آرم بزرگ Chanel در پایین ظاهر شد.

به گزارش انتخابتو به نقل از CNN Style; این طرح توسط استایلیست لوگان هورن از روسری های قدیمی شانل بازیافت شده است. برند او، J. Logan Home، متخصص در اختراع مجدد لوازم جانبی میراث لوکس است. هر قطعه از این هنرمند با قیمت تقریباً 3000 دلار، توسط نوازندگان برجسته نیز پوشیده شده و در فروشگاه هایی مانند Farfetch، Kate و Webster فروخته می شود. آنها همچنین مورد توجه بخش حقوقی این شرکت بزرگ لوکس فرانسوی قرار گرفتند.

در ماه فوریه، وکلای نماینده شانل نامه توقف و توقفی به هورن ارسال کردند و از برند خواستند تا فروش محصولات دارای لوگوی شرکت و سایر علائم تجاری را متوقف کند.

این موضوع آخرین مورد از یک سری پرونده هایی است که بازیافت را به یک میدان نبرد قانونی در حال ظهور تبدیل کرده است. در اینجا، رویه‌ای که به عنوان کلیدی برای بهبود اعتبار پایداری صنعت تبلیغ می‌شود، در برابر مرزهای محافظت‌شده با علامت تجاری اجرا می‌شود.

چرا بازیافت بحث برانگیز است؟

برندهای لوکس بزرگ همیشه نسبت به بازار ثانویه محتاط بوده اند و نگران این بوده اند که کنترل شدید آنها بر توزیع و تصویر برند می تواند فروش آنها را مختل کند و تقلب را تشویق کند.

این تنش در دهه گذشته به دلیل افزایش سریع پلت فرم های فروش مجدد آنلاین آشکار شده است. در حالی که برخی از برندها با احتیاط این فضا را پذیرفته اند، برخی دیگر محتاط هستند. Chanel، به‌ویژه، شکایت‌هایی را علیه بازیکنان بازاریابی مجدد که به ادعای آن بدون اجازه از برند آن استفاده می‌کنند و محصولات تقلبی می‌فروشند، تنظیم کرده است.

بازیافت در مقیاس کوچک تاکنون مورد توجه کمی قرار گرفته است. اما این روش به دلیل تقاضای شدید برای نشان‌های خیابانی، دسترسی بیشتر به محصولات قدیمی و پارچه‌های قدیمی و تمایل روزافزون طراحان جوان به کار پایدار رایج‌تر شده است.

این منجر به افزایش تعداد شکایات مربوط به نقض علائم تجاری و کپی رایت از برندهایی مانند لویی ویتون و لویی ویتون و همچنین Chanel شده است.

آیا بازیافت برخلاف علائم تجاری برندها است؟

این تفاوت‌ها منعکس‌کننده نگرانی‌های قانونی در مورد علامت تجاری و حق چاپ است، اما همچنین سؤالاتی را در مورد اینکه این حمایت‌ها زمانی که با اهداف پایداری گسترده‌تر در تضاد هستند، تا چه حد باید گسترش یابد، ایجاد می‌کند.

اسکافیدی گفت: «این یک منطقه خاکستری در قانون است. “برندها مطمئناً حق قانونی برای بقا دارند.”

Chanel گفت که توجه زیادی به مسائل پایداری دارد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «(بازیافت) روند مثبتی است که ما همچنان به بررسی آن ادامه می دهیم و همیشه از نیاز به ایجاد تعادل بین حفاظت از حقوق برند خود و حقوق دیگران برای ایجاد و تجارت آزاد آگاه هستیم. گفت. “با این حال، استفاده از عناصری که نشان شانل را دارند، گاهی اوقات چیزی جز سوء استفاده از علائم تجاری ما نیست… در چنین مواردی، ما اقداماتی را که مناسب بدانیم برای حفظ حقوق خود انجام خواهیم داد.”