چرا خوردن خرما باعث انسداد روده می شود؟

چرا خوردن خرما باعث انسداد روده می شود؟

چرا خوردن خرما باعث انسداد روده می شود؟

محمدصادق غفوری، عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت: در انسداد روده، انسداد مانع از عبور طبیعی محتویات روده از دستگاه گوارش می شود. مشکل ایجاد انسداد ممکن است در داخل یا خارج روده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تومور یا تورم داخل روده باعث انسداد یا انسداد مجرای داخلی روده می شود، اما اندام یا بافت مجاور خارج از روده باعث فشرده شدن، باریک شدن یا پیچ خوردگی بخشی از روده می شود.

وی افزود: انسداد روده در روده کوچک یا روده بزرگ ایجاد می شود. علاوه بر این، بسته به اینکه محتویات روده از ناحیه مسدود شده عبور کند، انسداد روده ممکن است کامل یا جزئی باشد.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت: برخی تصور می کنند چسبندگی میوه خرما باعث انسداد روده می شود اما اینطور نیست و در این بیماران با چسبندگی دیواره روده مواجه نیستیم. خرمالو میوه ای نرم مانند سیب یا گلابی است که مردم آن را خوب نمی جوند و در بیشتر موارد بدون جویدن بلعیده می شود.

غفوری در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: به همین دلیل قسمت های له نشده خرما به تدریج در انتهای روده کوچک جمع می شود و باعث انسداد می شود. علاوه بر این، تانن موجود در خرما را نیز می توان عامل ایجاد انسداد روده دانست.

در پایان یکی از اعضای انجمن گوارش و کبد ایران گفت: بهترین توصیه برای پیشگیری از انسداد روده ناشی از مصرف زیاد خرما، اعتدال در مصرف است. بنابراین نه تنها خرما، بلکه هر غذایی که به درستی جویده نشود می تواند باعث یبوست و انسداد روده شود.