چرا سریال «اوشین» در دهه 1360 محبوب شد / نقشه راهی برای ساختن ژاپن در حال رشد؟

چرا سریال اوشین در دهه 1360 محبوب شد نقشه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «اوشین» حتی برای کسانی که او را نادیده می گیرند نامی آشناست. این سریال ژاپنی با نام اصلی «سال‌های دور از خانه» یکی از پرطرفدارترین سریال‌های دهه ۱۹۶۰ بود و بینندگان زیادی داشت. این سریال قرار است جمعه 8 تیر ساعت 20:30 جایگزین مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» شود. چرا این سریال در دهه 1360 محبوبیت داشت؟

همشهری نوشت: 1. در دهه 1360 پخش فیلم و سریال از تلویزیون رونق نداشت و اساساً سرگرمی چندانی در اختیار مردم نبود. در این صورت اگر سریالی جذابیتی داشت به راحتی در جذب مخاطب موفق می شد. اوشین تانوکورا در دوران پیری خاطرات زندگی سخت خود را از کودکی تا بزرگسالی تعریف می کند و همین طرح و این الگوی روایی برای خلق موقعیت های جذاب کافی است.

2. موضوع خانوادگی سریال کمک زیادی به محبوبیت آن در بین مردم کرد. در دهه 1360 فیلم ها و سریال ها حتی کارتون های کودک نیاز به انتقال پیامی واضح داشتند و این پیام بدون هیچ مشکلی توسط مخاطبان دریافت می شد. به همین دلیل «سال‌ها از خانه» یا «اوشین» درام مطلوبی بود. اوشین شخصیت اصلی سریال در موقعیت های مختلف بهترین رفتار خود را نشان داد و به نوعی به مخاطب یاد داد که چگونه در زندگی و در مواجهه با مشکلات رفتار کند.

3. در حالی که زندگی در ایران در دهه 1360 با جنگ و قحطی های ناشی از آن برای مردم همراه بود، مسئولان آن دوره به ساده زیستی، به دور از تجمل گرایی و ساختمان سازی با حداقل ها اهمیت زیادی دادند و جامعه را به این وضعیت کشاندند. جهت. «اوشین» نیز سریالی بود که این مفاهیم را تبلیغ و ترویج می کرد و از این نظر با ارزش های رسمی جامعه و حتی با تصور عمومی مردم از سبک زندگی سالم همخوانی داشت. ایستادگی در برابر سختی ها و استقامت در مسیر زندگی یکی از دلایل محبوبیت این سریال نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان بود.

4. با اقبالی که جامعه داشت، «اوشین» الگوی تحمل سختی ها شد. تماشاگران این سریال مشکلات و گرفتاری های زندگی جمعی و فردی خود را با اوشین مقایسه کردند و زمانی که مشکلات بر زندگی شان حاکم شد به یاد صبر و استقامت اوشین در مواجهه با مشکلات مختلف افتادند و صبر خود را در برابر مشکلات نشان دادند. و مشکلات

5. تأثیر عینی این سریال بر زندگی مردم ایران در شکل گیری فروشگاه های لباس دست دوم معروف به «تاناکورا» به وضوح دیده می شود. سریالی که به نوعی با زندگی مردم پیوند خورده بود در کارشان جای گرفت. حتی فلسفه پوشیدن لباس های دست دوم و همچنین صرفه اقتصادی با ماهیت سریال همخوانی داشت که هدف آن کنار آمدن با حداقل های زندگی بود.

6. «اوشین» ژاپنی بود و ژاپنی ها نماد عزم و سخت کوشی هستند که از خاکستر برخاسته و به یکی از غول های فناوری تبدیل شده اند. محبوبیت «اوشین» به طور غیرمستقیم نشان دهنده رویای ایرانیان برای تبدیل شدن به ژاپنی جدید در خاورمیانه بود. ما هم مانند آنها تجربه جنگ داشتیم و امیدوار بودیم ژاپنی شویم که در سختی ها و رنج ها به پا خاستیم. گویی «اوشین» نقشه راهی بود که در طول مسیر کار کرد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین