چند نفر از ما تا 100 سالگی زندگی می کنیم؟

چند نفر از ما تا 100 سالگی زندگی می کنیم؟

احتمالا همه ما دوست داریم تا 100 سالگی زندگی کنیم.

به گزارش روزیاتو، کارشناسان معتقدند که احتمال رسیدن به این سن به دلیل کند شدن سرعت افزایش امید به زندگی بسیار کم است.

تحقیقات نشان می دهد که با وجود پیشرفت های چشمگیر پزشکی در قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم، ما در حال نزدیک شدن به محدودیت های طبیعی طول عمر انسان هستیم.

در دهه 1990، برخی پیش‌بینی‌ها بیان می‌کردند که اکثر کودکانی که امروز متولد می‌شوند تا 100 سال عمر خواهند کرد.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که کودکان متولد شده در سال های اخیر در صورت دختر بودن تنها 5.3 درصد شانس جشن تولد 100 سالگی خود را دارند، در حالی که این میزان برای پسران کمتر است و 1.8 درصد است.

دانشمندان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو داده های مربوط به مرگ و میر در مناطق مختلف مانند هنگ کنگ، استرالیا، فرانسه و اسپانیا را تجزیه و تحلیل کردند.

بر اساس تحقیقات آنها، امید به زندگی جهانی از 48 سال در سال 1900 به 67 سال در سال 1950 و سپس به 76 سال در آغاز هزاره سوم افزایش یافت. با این حال، در سال 2021، این تعداد تنها به 77 سال رسید.

اگر امید به زندگی به طور تصاعدی افزایش یابد، اکنون انتظار می رود که این تعداد حدود 83 سال باشد.

پیش بینی های جدید محققان؛ چند نفر از ما تا 100 سالگی زندگی می کنیم؟

آمار ارائه شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می دهد که امید به زندگی در این کشور از سال 1841 به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در آن زمان انتظار می رفت که پسران تنها 40.2 سال زندگی کنند، در حالی که انتظار می رفت دختران 42.3 سال زندگی کنند.

در حالی که این میزان تا سال 1950 برای مردان 66.1 سال و برای زنان 70.6 سال بود، تا سال 2000 به 75.6 سال برای مردان و 80.4 سال برای زنان افزایش یافت.

با این حال، طبق آمارهای جدید، فرزند متولد شده در سال 2022 احتمالاً 78.9 سال پسر و 82.8 سال دختر خواهد بود، که نشان می دهد نرخ رشد امید به زندگی در حال کاهش است.

پیش بینی های جدید محققان؛ چند نفر از ما تا 100 سالگی زندگی می کنیم؟

تحلیل جدید همچنین نشان داد که مردم هنگ کنگ بیشترین شانس را برای رسیدن به سن 100 سالگی دارند. به این ترتیب در میان کودکان هنگ کنگی که در سال 2019 متولد شده اند، 12.8 درصد از دختران و 4.4 درصد از پسران به سن 100 سالگی می رسند.

این گروه تحقیقاتی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر تکرار تصاعدی افزایش امید به زندگی در قرن بیست و یکم وجود ندارد، پیشنهاد کردند که اکنون تمرکز بر افزایش سال های زندگی سالم باشد.

پروفسور استوارت اولشانسکی، که این تحقیق را رهبری کرد، گفت:

امروزه اکثر افرادی که تا سنین پیری زندگی می کنند از زمانی که پیشرفت های پزشکی در اختیارشان گذاشته است استفاده می کنند.

با این حال، در حالی که سرعت این مداخلات پزشکی افزایش یافته است، افزودن تنها چند سال به زندگی مردم نشان می دهد که دوران افزایش سریع امید به زندگی اکنون به پایان رسیده است.

اکنون باید روی اقداماتی تمرکز کنیم که روند پیری را کند می کند و طول عمر سالم را افزایش می دهد.

امید به زندگی سالم یک معیار نسبتاً جدید است که تعداد سالهایی را که یک فرد در سلامت کامل زندگی می کند اندازه گیری می کند.

در سال 1990، پروفسور اولشانسکی مقاله ای منتشر کرد که در آن بیان داشت که انسان به حداکثر امید به زندگی در حدود 85 سال نزدیک می شود و اکثر دستاوردهای قابل توجه در این زمینه قبلاً به دست آمده است.

این مطالعات در مجله Nature Aging منتشر شد.