چگونه از آبریزش بینی در پاییز جلوگیری کنیم؟

bato-adv

در این مقاله نکات و راه حل هایی را بیان می کنیم که می تواند به شما در جلوگیری از آبریزش بینی کمک کند.

مایعات فراوان بنوشید

به گزارش عصرترکیه، اگر علائم احتقان بینی را دارید، نوشیدن مایعات و هیدراته ماندن در مواجهه با آبریزش بینی ممکن است مفید باشد. این کار باعث رقیق شدن مخاط در سینوس ها می شود و دفع آن را آسان تر می کند. در غیر این صورت، می تواند ضخیم و چسبناک شود و بینی شما را بیشتر گرفتگی کند. از نوشیدنی هایی که به جای هیدراته باعث کم آبی بدن می شوند، مانند قهوه و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

مصرف کپسایسین

کپسایسین ماده شیمیایی است که فلفل را تند می کند و برای درمان درد عصبی و پسوریازیس استفاده می شود. با این حال، اگر آن را روی بینی خود بمالید، می تواند به آبریزش بینی ناشی از احتقان کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که کپسایسین در درمان آبریزش بینی موثرتر از بودزوناید است.

نوشیدن چای داغ

از سوی دیگر، نوشیدنی های گرم مانند چای گاهی اوقات می توانند مفیدتر از نوشیدنی های سرد باشند. این به دلیل گرما و بخار است که به باز کردن و باز کردن راه های هوایی کمک می کند. برخی از دمنوش های گیاهی حاوی گیاهانی با خواص ضد احتقان خفیف هستند. به دنبال چای های حاوی گیاهان ضد التهاب و آنتی هیستامین مانند بابونه، زنجبیل، نعناع فلفلی یا گزنه باشید. یک فنجان چای گیاهی گرم ترجیحاً بدون کافئین درست کنید و قبل از نوشیدن بخار آن را استنشاق کنید. آبریزش بینی اغلب با گلودرد همراه است. نوشیدن چای داغ نیز می تواند به تسکین گلودرد کمک کند.

بخور دادن

مانند یک مرطوب کننده یا یک فنجان چای داغ، یک اسپری صورت می تواند به شل شدن مخاط و تسکین آبریزش بینی کمک کند. طرز تهیه بخور: آب را در قابلمه تمیزی گرم کنید تا بخار ایجاد شود، اجازه ندهید بجوشد. صورت خود را حدود 20 تا 30 سانتی متر بالای بخار قرار دهید و حدود 5 بار استنشاق کنید. . اجازه ندهید صورتتان به آب برخورد کند. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی نفس عمیق بکشید. اگر صورت شما بیش از حد گرم می شود، استراحت کنید. سپس بینی خود را باد کنید تا از شر مخاط خلاص شوید.

اگر همچنان علائم دارید، این روند را ۲ یا ۳ بار در روز تکرار کنید.

در صورت تمایل، چند قطره اسانس ضد احتقان را به ماست صورت خود اضافه کنید. حدود 2 قطره آب در هر اونس کافی است. اسانس های اکالیپتوس، نعناع فلفلی، کاج، رزماری، مریم گلی، نعناع فلفلی و آویشن گزینه های بسیار خوبی هستند. می توانید به راحتی داروی ضد گرفتگی را از داروخانه یا داروخانه خریداری کنید.

گرفتن دوش آب گرم

سعی کنید دوش آب گرم بگیرید. درست مانند مرطوب کننده ها و اسپری های صورت، بخار آب داغ دوش می تواند به کاهش آبریزش و احتقان بینی کمک کند. برای بهترین نتیجه، صورت و سینوس های خود را مستقیماً در اسپری بخار و دوش قرار دهید.

استفاده از اسپری بینی

اسپری های بینی یک درمان رایج برای آبریزش بینی است. بر اساس یک مطالعه در سال 2021 بر روی افراد مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، استفاده از اسپری بینی سالین باعث بهبود علائمی مانند آبریزش بینی، احتقان بینی و کیفیت خواب شد.

حرف آخر

می توانید از این محلول ها برای رفع آبریزش بینی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش ها برای خلاص شدن از شر علت اصلی آبریزش بینی طراحی نشده اند: سرماخوردگی، عفونت ویروسی یا آلرژی. این رویکردها فقط علائم شما را بهبود می بخشد.