چگونه در خانه موچی شکلاتی با فر یا بدون فر درست کنیم؟

چگونه در خانه موچی شکلاتی با فر یا بدون فر

شکل ها و طعم های مختلف موچی آن را مورد علاقه بسیاری از افراد، به ویژه کودکان قرار داده است. در مقالات قبلی ما طرز تهیه موچی با آرد گندم اشاره کردیم که می توانید آن را بخوانید. حالا فقط دستور موچی شکلاتی را برای خوشامدگویی رنگارنگ در تعطیلات خود بخوانید زیرا می توانید آن را در خانه، با فر یا بدون فر درست کنید، درست مانند یک قنادی حرفه ای.

مواد لازم برای تهیه فیلینگ شکلاتی

  • شکلات 180 گرم
  • خامه فرم گرفته 180 گرم
  • شیر 180 گرم
  • آرد برنج چسبناک 100 گرم
  • با تشکر 50 گرم
  • نشاسته ذرت 30 گرم
  • روغن ذرت 15 گرم
  • پودر کاکائو 10 گرم
  • پودر کاکائو آراستن

طرز تهیه موچی شکلاتی

1. فیلینگ شکلاتی درست کنید

موچی که در قلب مردم کشورهای دیگر در شرق آسیا جای خود را باز کرده است، دستور پخت های مختلفی دارد. یکی از ساده ترین این دستور العمل ها موچی شکلاتی است. در مرحله اول تهیه موچی شکلاتی باید: روش بن ماری مقدار مشخص شده شکلات را ذوب کنید. شکلات و خامه ذوب شده را در ظرف مناسبی بریزید. این دو را با کمک همزن خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. مخلوط را در یک کیسه پلاستیکی بریزید. پلاستیک را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید. برای بهتر جلوه دادن موچی ها می توانید داخل قالب کیک پلاستیکی قرار دهید. شکلات های تقسیم شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. با خواندن می توانید این کار را انجام دهید تهیه کرم کیک شیرکرم خود را در خانه درست کنید.

2. خمیر موچی را آماده کنید

برای مرحله دوم تهیه موچی شکلاتی یک کاسه مناسب در نظر بگیرید. حالا آرد، نشاسته ذرت، شکر، پودر کاکائو، شیر و روغن ذرت را داخل آن بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. برای یکدست شدن بهتر باید حداقل یک بار آن را الک کنید. اگر به دنبال دسر ایرانی هستید تهیه کیک پنجره ای با نشاسته ذرت سعی کنید

3. مخلوط را گرم کنید

تهیه خمیر موچی شکلاتی

در مرحله سوم تهیه موچی شکلاتی باید مخلوط را در یک تابه نچسب بریزید و روی حرارت ملایم نگه دارید. مخلوط را مدام هم بزنید. در این مرحله مخلوط باید حالت چسبناک و بافتی جویدنی داشته باشد. پس از اینکه بافت موچی مورد نظر به دست آمد، کمی زمان دهید تا خنک شود. باید خمیر را امتداد دهید و داخل تابه هم بزنید تا کاملا خنک شود. با این کار مخلوط سفت و کاملاً الاستیک می شود. توصیه می کنیم مطالعه کنید طرز تهیه موچی به سادگی با گاز می توانید آن را در خانه انجام دهید.

یادداشت ها: این فرآیند کمی طول می کشد، بنابراین باید در هنگام مخلوط کردن مخلوط صبور باشید.

4. موچی را پر کنید

در مرحله چهارم از تهیه موچی شکلاتی نوبت به پر کردن موچی می رسد که مرحله وسوسه انگیز است. مقداری نشاسته ذرت را روی سطح کار خود بمالید. خمیر را روی آن قرار دهید. شش تکه خمیر را برای فیلینگ های شکلاتی خود کنار بگذارید. هر قطعه را با وردنه کمی نازک‌تر باز کنید. سپس هر تکه از خمیر را دور یکی از فیل های شکلاتی یخ زده بپیچید. خمیر را از کناره ها بلند کرده و به هم بچسبانید. در نهایت گرد و غبار کاکائو در ظرفی بریزید. موچی را داخل آن بغلتانید. حالا موچی شکلاتی شما آماده سرو است.

یادداشت ها: با غلتاندن موچی ها در پودر کاکائو طعم و ظاهر بهتری پیدا می کنند.

دستور پخت موچی شکلاتی

نکات اضافی برای تهیه موچی شکلاتی

در دنیای شیرینی، دستور العمل های مختلف موچی وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود آنها را تغییر دهید. دستور پخت موچی ممکن است آسان به نظر برسد، اما نیاز به تکرار و تمرین دارد. از سوی دیگر، نکات تکمیلی زیر را بخوانید تا کار را آسان‌تر کنید.

چگونه موچی را در فر تهیه کنیم؟

پخت موچی در فر

ساده ترین دستور پخت موچی همان چیزی است که در بالا توضیح داده شد، اما می توانید آن را در فر یا مایکروویو نیز درست کنید. یک کاسه شیشه ای قابل استفاده در مایکروویو را چرب کنید. مواد ذکر شده را به همین ترتیب در ظرف بریزید. اینها را با هم مخلوط کنید. روی ظرف را با فویل بپوشانید. ظرف را به مدت 45 تا 55 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 176 درجه سانتیگراد قرار دهید. بگذارید کمی خنک شود. خمیر را به شش تا هشت قسمت تقسیم کنید. با وردنه صاف کنید. در آخر پر کرده و با فویل شکلاتی بپیچید.

آرد برنج چسبناک

آرد برنج چسبناک که به عنوان آرد موچی نیز شناخته می شود، آرد برنج شیرینی است که در تهیه دسرهای ژاپنی استفاده می شود. این آرد از برنج دانه کوتاه تهیه می شود که هنگام پخت بسیار مرطوب، سفت و چسبنده می شود. این آرد امروزه بسیار محبوب است و از آن استقبال می شود زیرا گلوتن و سایر مواد مضر ندارد. این آرد را می توانید از نانوایی خریداری کنید و تا یک سال در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با خواندن مقاله گلوتن چیست و چرا مضر است؟ در مورد سلامتی این ماده بیشتر بدانید.

آرد به جای موچی

استفاده از آرد برنج موچی در تهیه موچی شکلاتی

آردی که برای تهیه این دسر استفاده می شود معمولاً آرد برنج ژاپنی یا آرد موچی است. مانند سایر دستور العمل های تهیه دسر، جایگزینی برای این جایگزین آرد وجود دارد. بهترین جایگزین آرد گندم است. توجه داشته باشید که طعم، ظاهر و خاصیت کشسانی این دسر کمی با طعم موچی آرد برنج چسبناک متفاوت خواهد بود. از طرفی مراقب باشید آرد برنج خانگی از آن برای این دسر استفاده نکنید زیرا کش نمی آید و خوب پخته نمی شود.

چسبندگی خمیر موچی شکلاتی

خمیر موچی به دلیل استفاده از آرد برنج چسبناک یا آرد موچی بسیار چسبناک است که دستور تهیه موچی شکلاتی را برای شما سخت می کند. بهترین راه حل استفاده از نشاسته ذرت است. در حین ورز دادن خمیر روی سطح کارتان نشاسته ذرت بپاشید سپس خمیر را روی آن قرار دهید. بهتر است در حین ریختن مواد میانی مقداری نشاسته ذرت را در کف دست خود بریزید. یکی دیگر از دسرهای خوشمزه ژاپنی طرز تهیه بستنی سرخ شده می توانید آن را در طول دوره قاعدگی خود بنوشید.

انعطاف پذیری موچی

حالت الاستیک خمیر موچی شکلاتیحالت الاستیک خمیر موچی شکلاتی

موچی به خاصیت کشسانی معروف است، بنابراین برای تهیه آن باید از مواد تازه و با کیفیت استفاده کنید. از طرفی آرد برنج چسبناک یا آرد موچی به خاصیت کشسانی و طعم این دسر ژاپنی کمک زیادی می کند. برای این دسر از آرد برنج معمولی استفاده نکنید. آرد برنج خانگی نه تنها حالت کشسانی پیدا می کند بلکه خوب پخته نمی شود. در نهایت می توانید خمیر را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید و سپس آن را به مدت هفت دقیقه ورز دهید، از نتیجه شگفت زده خواهید شد. در کنار این دسر ژاپنی، می توانید موارد زیر را نیز سرو کنید: کیک ژاپنی شما هم خدمت کنید.

مواد کفاش متوسط

موادی که در خمیر موچی استفاده می کنید کاملا خوشمزه است اما شکلات صبحانه، سس شکلات، خامه، مارمالاد هلومربای آلبالو و تکه های میوه از خوشمزه ترین ها هستند. توجه داشته باشید که برای این کار می توانید از ترکیب خامه و توت فرنگی یا سس شکلات و انبه استفاده کنید.

تزیین موچی شکلاتی

تزیین موچی شکلاتی

از آنجایی که موچی برای کودکان بسیار جذاب است، می توان از قارچ های رنگارنگ با کمک چیپس شکلات استفاده کرد. خامه شکلاتیخمیر فوندانت و خرده های فندق آن را زیبا کرده است. شما می توانید موچی را با خلاقیت خود حتی به شکل حیوانات تزئین کنید.

منبع: قلعه