چگونه رطوبت گیاه را تامین کنیم؟

چگونه رطوبت گیاه را تامین کنیم؟

امروزه با فراگیر شدن آپارتمان نشینی و از بین رفتن باغ ها و باغ ها، افراد ترجیح می دهند از گل های زیبا و سبز در محیط آپارتمان استفاده کنند و در محیط کوچک خانه احساس وسعت و وسعت را ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده ای نیست و باید نکات خاصی را رعایت کرد تا گیاهان همیشه شاداب باشند و بتوانند خانه شما را شاداب کنند.

سبک، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و… عوامل مختلفی در مراقبت از گیاهان آپارتمانی نقش دارند، از جمله: یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی که عموماً در معرض رطوبت کافی قرار نمی گیرند، رطوبت کافی است. داشتن برگ های تازه و گیاه تازه بستگی به تامین رطوبت کافی برای گیاهان دارد. در این مطلب قصد داریم روش های طبیعی تامین رطوبت گیاه در منزل را با شما کاربران گرامی و علاقه مندان به گل و گیاه به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید

1- حذف گرد و غبار

ساده ترین راه برای تامین رطوبت گیاه این است که آن را با آبپاش های دستی اسپری کنید. بهترین زمان برای سمپاشی اول صبح است. می توانید این کار را عصرها نیز انجام دهید. هرگز در گرما و آفتاب اسپری نکنید. به یاد داشته باشید که گرد و غبار نیاز به تهویه خوب دارد. به عبارت دیگر درها یا پنجره ها باید باز باشند یا فن و کولر روشن باشند تا جریان هوا در هنگام پاشش گرد و غبار ایجاد شود. هنگام سمپاشی روی گیاه، اسپری آبپاش باید تقریباً 60 تا 100 سانتی متر از گیاه فاصله داشته باشد. اگر دمای محیط بالا و خانه گرم است، گردگیری نکنید. آبی که برای سمپاشی استفاده می کنید نباید نمک زیادی داشته باشد.

2- سرد بخورید

مه پاش سرد برای تامین رطوبت گیاهان عالی است. این کار را در ظهر یا زمانی که آفتاب شدید است انجام ندهید. بهترین زمان برای انجام این کار بین اول صبح تا قبل از ظهر است. بهتر است این کار را در شب انجام ندهید. زیرا دمای پایین باعث قارچی شدن گیاه می شود. به یاد داشته باشید که دستگاه نباید خیلی نزدیک به مرکز باشد. زیرا باعث تغییر دما و تشکیل شبنم در سطح می شود که به گیاه آسیب می رساند. گیاهان را در این شرایط نزدیک وسایل الکترونیکی قرار ندهید، زیرا رطوبت جذب شده توسط آنها ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

3- ایجاد جزیره

برای تامین رطوبت با این روش ابتدا یک گلدان عمیق و گود انتخاب کنید. چند سنگ بزرگ داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی آن قرار دهید و روی سنگ ها آب بریزید. سنگ ها از تماس ته دیگ با آب جلوگیری می کنند. از آنجایی که آب در گلدان راکد است، ممکن است آب بو بدهد یا پشه های سیاه ظاهر شوند. بنابراین، کاسه پایینی را تمیز کنید و حداقل روزی یک بار آب آن را عوض کنید. به یاد داشته باشید که قطر پایه قابلمه نباید بزرگتر از گلدان باشد.

4- گیاهان را محکم بکارید و یک ظرف آب قرار دهید

بهترین عامل جذب رطوبت برای گیاهان، چینش متراکم و نزدیک گیاهان است. سپس یک کاسه آب بین آنها قرار دهید. اما به یاد داشته باشید که در این مورد باید زمانی را صرف کنید و حداقل هفته ای یک بار گیاهان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پشه یا آفات بر آنها تأثیر نمی گذارد. زیرا در این شرایط که گیاهان به هم نزدیک هستند، اگر یکی از آنها به پشه یا آفت آلوده شود، این وضعیت به گیاهان دیگر سرایت می کند.