کاخ سفید مدعی شد: معافیت‌های صادرات نفت ایران پس از امضای تفاهم‌نامه صادر می‌شود.

کاخ سفید مدعی شد: معافیت‌های صادرات نفت ایران پس از امضای تفاهم‌نامه صادر می‌شود.










این مقام کاخ سفید افزود: شاید ارتباط ساعتی یا روزانه بین تهران و واشنگتن وجود داشته باشد، اما اعتماد بین آنها همچنان بسیار ضعیف است.



یک مقام کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: پس از امضای تفاهم نامه بین واشنگتن و تهران، معافیت هایی برای صادرات نفت ایران در نظر گرفته می شود.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، یکی از مقامات کاخ سفید با تکرار سیاست چماق و هویج این کشور در قبال کشورهای مستقل، مدعی شد: تا زمانی که ایران به مسائل هسته ای (مرتبط با توافق) پایبند باشد، تحریم ها کاهش خواهد یافت. اگر انطباق مورد انتظار برآورده نشود، ما طی روزها یا هفته ها و نه ماه ها متوجه خواهیم شد.

این مقام کاخ سفید آرزوهای خود را برای تهران اینگونه بیان کرد: آمریکا اکنون ساحل جنوبی تنگه هرمز را زیر نظر دارد. این محاصره (محاصره دریایی) مؤثر بود. ایران تلاشی برای نزدیک شدن به مواد هسته ای غنی شده (که آمریکا در زمان حمله به ایران به آن حمله کرد) را نخواهد داشت، اگر نزدیک شود با این کشور برخورد می شود! خسارت به تاسیسات هسته ای ایران قابل توجه بود!

مکانیزم اجرایی برای نظارت بر اجرای تفاهم نامه و تعهد دو طرف به توافق نهایی در آینده ایجاد شده است.

این مقام کاخ سفید افزود: شاید ارتباط ساعتی یا روزانه بین تهران و واشنگتن وجود داشته باشد، اما اعتماد بین آنها همچنان بسیار ضعیف است. توافق نهایی با قطعنامه الزام آور شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب خواهد رسید. نشست سوئیس برای مرحله بعدی (توافقات احتمالی آینده) بسیار مهم خواهد بود زیرا سند فعلی نشان دهنده نیات طرفین است.

آمریکا مصمم است بلافاصله پس از امضای یادداشت تفاهم، صادرات نفت ایران را معاف کند. تا زمان حصول توافق نهایی، ایران به برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و تحریم جدیدی اعمال نخواهد شد.