کدام غذاها حاوی ویتامین B12 هستند؟

کدام غذاها حاوی ویتامین B12 هستند؟

کدام غذاها حاوی ویتامین B12 هستند؟

B12 در طیف گسترده ای از غذاهای حیوانی یافت می شود زیرا باکتری های روده آن را تولید می کنند و به مرور زمان ماهی، گوشت گاو، مرغ و غیره را تولید می کنند. در بافت ماهیچه ای اکثر حیوانات گیاهخوار تجمع می یابد. B12 از غذاهای حیوانی مانند گوشت یا محصولات لبنی به دست می آید.

به گزارش ایسنا، B 12 در برخی منابع گیاهی از جمله برخی قارچ ها نیز وجود دارد. با این حال، این مقدار برای گیاهخواران کافی نیست و زمانی که آزمایش کمبود ویتامین B12 را تایید کرد، این کمبود باید با غذاهایی مانند غلات، شیرهای گیاهی یا مکمل ها جبران شود.

به گفته کتی دنهی، داروساز و محقق مکمل، برخی از افراد، مانند افرادی که به کم خونی خطرناک خود ایمنی مبتلا هستند، کسانی که نمی توانند B12 را جذب کنند و کسانی که داروهای کاهش دهنده اسید معده بدون نسخه مانند فاموتیدین مصرف می کنند، با کمبود ویتامین B12 مواجه هستند. و استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو.

توصیه کارشناسان این است که برای رفع کمبود ویتامین B12 از طریق مکمل با پزشک متخصص یا پزشک مشورت کنید و از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون برچسب خودداری کنید. ویتامین B12 به شکل مولتی ویتامین، مکمل های B کمپلکس و قرص های زیر زبانی موجود است. علاوه بر این، ویتامین B 12 بسته به نیاز فرد به صورت تزریقی، اسپری بینی یا سرم تجویز می شود.