کشف دستبند نقره هزار ساله در کوه/عکس

کشف دستبند نقره هزار ساله در کوهعکس

به گزارش انتخابتو، باستان شناسان در حال کاوش در نروژ گنج «عصر وایکینگ ها» را کشف کردند که پس از بیش از هزار سال دست نخورده باقی مانده است.

به گزارش «لایو ساینس» ایسنا، این گنجینه جدید شامل چهار دستبند نقره است که در عمق ۲۰ سانتی متری در کوهی در روستایی در جنوب غربی نروژ مدفون شده اند.

باستان شناسان این دستبندها را قبل از ساخت جاده تراکتور کشف کردند. با توجه به اینکه برخی از تزئینات قرن نهم با جزئیات مارپیچی طراحی شده بودند، کاشفان در ابتدا تصور می کردند که سیم های مسی از روی زمین کشیده شده اند.

در نتیجه بررسی های بعدی مشخص شد محل پیدا شدن این دستبندها زمانی مزرعه ای بزرگ با خانه ها و حیوانات زیاد بوده است. همراه با این دستبندها، باستان شناسان ویرانه های یک ساختمان کوچک را نیز کشف کردند.

باستان شناسان اعلام کردند که کشف این دستبندها یک کشف نادر است. زیرا به ندرت چنین اشیاء تاریخی در جایی که قرار گرفته اند یافت می شود.

البته علاوه بر این زیور آلات، کاوشگران انواع مختلفی از مصنوعات از جمله تیغه چاقو و سنگ برای ابزار تیز کردن را کشف کردند.

باستان شناسان اعلام کردند که در زمان ساخت این دستبندها هیچ معدن نقره در نروژ وجود نداشت و احتمالاً نقره ای که در ساخت این دستبندها استفاده می شد از خارج از مرزها وارد شده است.

23332336

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین