کشف سلاح و زیور آلات 3600 ساله در جمهوری چک

کشف سلاح و زیور آلات 3600 ساله در جمهوری چک

باستان شناسان در حال انجام تحقیقات در جمهوری چک، مجموعه ای از زیور آلات و سلاح هایی را کشف کرده اند که بیش از سه هزار سال قدمت دارند.

به گزارش ایسنا، باستان شناسان در حین بررسی محوطه ای در جمهوری چک، مجموعه ای از اشیای تاریخی مربوط به عصر برنز را کشف کردند.

“لایو ساینس” نوشت که این اشیاء برنزی که شامل هشت حلقه بازو، دو سوزن، هشت تبر و یک سرنیزه بود، در نزدیکی شهر بودینی ناد اوهرید واقع در 56 کیلومتری پراگ کشف شد.

محققان دریافتند که بیشتر این اشیاء کشف شده با کمک یک فلزیاب به قبل از میلاد مسیح باز می گردد. او تخمین می زند که قدمت آن به حدود سال 1600 برمی گردد.

به گفته کارشناسان، بیشتر این اشیاء کشف شده دارای ویژگی هایی هستند که قدمت آن به عصر مفرغ باز می گردد و تنها یکی از محورها به دوره های قبلی باز می گردد.

کارشناسان بر این باورند که از حلقه های بازو به عنوان نوعی زیور و سنجاق برای نگه داشتن قسمت های مختلف لباس و یا تزئین موهای زنان استفاده می شده است.

محققان مطمئن نیستند که چرا این مجموعه از آثار باستانی مدفون شده است، اما آنها سه فرضیه احتمالی را مطرح کرده اند. ابتدا شاید این اشیاء به عنوان نوعی پیشکش برای خدایان دفن شده باشند. در مورد دوم، شاید جنبه اقتصادی این تجارت داشته باشد و اقلام برای نگهداری در اینجا دفن شوند. در نهایت این احتمال وجود دارد که این اشیا در شرایط بحرانی مثلاً برای پنهان شدن از چشم دشمنان در این مکان دفن شده باشند.

این اشیاء در آینده در موزه ای نزدیک پراگ به نمایش گذاشته خواهند شد.