کشف شمشیر سامورایی در آلمان

کشف شمشیر سامورایی در آلمان

باستان شناسان در حال تحقیق در آلمان، II. آنها یک سلاح کمیاب ژاپنی را در میان خرابه های جنگ جهانی دوم کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان شناسان یک شمشیر سامورایی نادر قرن هفدهمی را در میان بقایای یک مین زمینی که در جریان جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، کشف کردند.

باستان شناسان در حین کاوش در قدیمی ترین میدان برلین، این شمشیر کوتاه زنگ زده معروف به Wakizashi را کشف کردند. باستان شناسان در ابتدا فکر می کردند که این سلاح یک شمشیر مخصوص رژه نظامی است، اما تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که این شمشیر در واقع مربوط به دوره ادو ژاپن (1603 – 1868 پس از میلاد) است. علاوه بر این، طبق بیانیه منتشر شده توسط متخصصان، تیغه این سلاح ممکن است حتی قدیمی تر باشد و احتمالاً به قرن شانزدهم باز می گردد. باستان شناسان معتقدند که این شمشیر ممکن است به عنوان بخشی از یک ماموریت دیپلماتیک در دهه 1800 به آلمان منتقل شده باشد.

باستان شناسان اداره بناهای تاریخی برلین این شمشیر را در زمستان سال 2022 در حین حفاری در زیرزمین های مسکونی و تجاری که در طول جنگ جهانی دوم به آوار تبدیل شده بود، پیدا کردند. بر اساس این بیانیه، سرداب های قدیمی مملو از آثار باستانی جنگ، از جمله رکاب و کمربندهایی بود که در پایان جنگ دور ریخته شده بودند، اما کشف یک شمشیر ژاپنی در یکی از سرداب ها غیرمنتظره بود.

اکنون بازسازی ها نشان داده است که این سلاح واکیزاشی است. واکیزاشی در طول تاریخ توسط سامورایی ها به عنوان یک سلاح پشتیبان حمل می شد، زمانی که آنها نیاز داشتند در یک اتاق کوچک یا نزدیک به هدف خود بجنگند، جایی که کشیدن شمشیر طولانی تر، معروف به کاتانا، دشوار بود.

بر اساس این بیانیه، دسته چوبی شمشیر تازه کشف شده بر اثر گرما آسیب دیده، اما قطعات چوب و پارچه روی شمشیر همچنان حفظ شده است. بازسازی های بیشتر نشان داد که یک حلقه فلزی یک سانتی متری در پایه دسته در کنار تیغه متعلق به دایکوکوتن، یکی از هفت خدای شانس در ژاپن است.

حفاران همچنین جزئیات نقاشی شده گل داودی و خطوط آب را روی دسته شمشیر پیدا کردند. سبک شمشیر نشان می دهد که متعلق به دوره ادو ژاپن است.