گنج هایی که همه به دنبال آن هستند؛ اسرار گنج های گمشده

گنج هایی که همه به دنبال آن هستند؛ اسرار گنج

داستان گنج های کشف نشده ممکن است به شما انگیزه دهد که به شکار گنج بروید! در اینجا برخی از جواهرات پنهان وجود دارد.

تخم مرغ فابرژ

به گزارش همشهری آنلاین، از سال 1885 تزارهای روسیه به همسران خود تخم هایی از سنگ ها و فلزات قیمتی که توسط جواهر ساز معروف فابرژ ساخته شده بود می دادند. هر کدام از این تخم مرغ ها یک گنج بود و درون آن گنج های کوچکتری وجود داشت. گفته می شود که در مجموع 50 تخم مرغ ساخته شده است که همه آنها توسط دولت جدید روسیه در جریان انقلاب آن کشور در سال 1917 مصادره شد. اگرچه مورخان بیشتر این تخم‌ها را ردیابی کرده‌اند، اما 7 عدد هنوز مفقود هستند. یکی از اینها در قفسه ای در خانه یک فروشنده ضایعات آمریکایی در سال 2012 پیدا شد!

طلا لئون ترابوکو

در اوایل دهه 1930، لئون ترابوکو میلیونر مکزیکی چندین پرواز مرموز به صحرای نیومکزیکو انجام داد. گفته می شود که ترابوکو و همکارانش طلا را مخفی می کردند و منتظر افزایش قیمت بودند، اما ترابوکو و همکارانش با اجرای قانون طلا در سال 1934 توسط ایالات متحده که مالکیت خصوصی طلا را غیرقانونی می کرد، با بدشانسی مواجه شدند. در عرض چند ماه، همه آنها به طور مرموزی به قتل رسیدند و نقشه جایی که طلا پیدا شد با آنها ناپدید شد.

مهر امپراتوری چین

مهر امپراتوری که به عنوان مهر سلطنتی نیز شناخته می شود، مهری از یشم است که در 221 قبل از میلاد برای امپراتور تازه منصوب شده چین حک شده است. این مهر تا قرن دهم میلادی از سلسله ای به سلسله دیگر منتقل شده و در تاریخ اثری از آن یافت نشده است. در مورد سرنوشت او نظریات مختلفی وجود دارد. اخیرا ادعا شده که مهرهای زیادی واقعی هستند، اما هنوز هیچ یک از این ادعاها تایید نشده است.

الماس فلورانسی

با گنجینه هایی آشنا شوید که همه به دنبال آن هستند

گفته می شود که الماس زرد بزرگ متعلق به خانواده مدیچی در اصل از هند آمده و 137.27 قیراط وزن داشته است. هنگامی که آخرین عضو خانواده مدیچی در پایان قرن هفدهم درگذشت، الماس فلورانسی به خانواده امپراتوری اتریش منتقل شد. در آن زمان ارزش آن 750000 دلار تخمین زده شد. پس از سقوط امپراتوری اتریش در طول جنگ جهانی اول، خانواده او را به سوئیس بردند. مکان دقیق پس از آن نامشخص باقی ماند. برخی معتقدند این الماس توسط یکی از اعضای نزدیک خانواده به سرقت رفته است. برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که الماس به سنگ‌های کوچک‌تر شکسته و بنابراین دیگر هرگز دیده نمی‌شود.

معدن طلا گم شده

در دهه 1840، کاوشگران طلا یک معدن طلا را در کوه های سوپراستیشن در مرکز آریزونا تأسیس کردند. این معدن سودآور بود تا اینکه گروهی از آپاچی ها کارگران را قتل عام کردند. محل معدن به دلیل مرگ کارگران گم شد تا اینکه توسط یک مهاجر آلمانی به نام جاکوب والتز در دهه 1870 دوباره کشف شد. هلندی در بستر مرگ، محل معدن را به همسایه فینیکس خود، جولیا توماس، گفت، اما او نتوانست آن را پیدا کند.