یکی از بازیگران مهم سینما تشییع شد

بازیگر چیره دست سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت با اجرای فرامرز سنگه برگزار شد که درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت در حالی که هنوز در شوک از دست دادن هوشنگ حریرچیان بودیم. خبر درگذشت حسین هانیبک رسید.

به گزارش خبر ایسنا، در این برنامه ایلومیناتی در پیامی به علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما که به دلیل مشغله کاری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند، تسلیت گفت.

متن دهکردی به شرح زیر است:

«بازگشت همه ما به سوی اوست
دهه ها تجربه، غبار صحنه و کوله بار سنگین اشتیاق به هنر بازیگری او را مردی خسته و رنج کشیده بر زمین گذاشت.
حسین هانی بیک، مردی قدبلند و قدبلند، انگار خاطراتش را بر روی خود بسته بود و خدا می داند چرا؟
از چی خسته شده بود؟
و حالا صفحه ای را که می خواهد در آبی بی پایان آرامش می خواند.
در دنیای دیگری که او تنها نیست.
اکثر قبیله ما آنجا با هم هستند.
و همانطور که ما ناراحت هستیم، آنها نیز در آرامش هستند.
اینجانب از طرف خود، هیئت مدیره خانه سینما و جامعه اصناف سینما، این مصیبت وارده را به خانواده محترمشان که در دوران بیماری و ناآرامی از ایشان مراقبت کردند، تسلیت عرض می نمایم و از نبودن ایشان پوزش می طلبم. با او در خدمت شما
یادش زنده بماند.”

او همچنین متن امین میری دیگر بازیگر تئاتر و تلویزیون را که در صفحه شخصی اش منتشر شده بود، خواند. در این متن از اعضای فقید گروه هنر ملی 2 که به همراه هانی بیک در تئاتر فعالیت داشتند نام برده شده است.

وی با بیان اینکه خانی بیک در دهه 40 توسط هادی اسلامی به تئاتر معرفی شد، بخشی از کارنامه هنری این بازیگر را مرور کرد.

فریبا کوثری دیگر بازیگر این برنامه نیز با بیان اینکه پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران و علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند، به بازماندگان این هنرمند تسلیت گفت. به دلیل مشغله کاری

حسین ریگی کارگردان سینما یکی دیگر از سخنرانان این برنامه از همکاری خود با حسینی خانی بیک گفت و از صبر و بردباری وی تقدیر کرد.

وی گفت: خانواده این هنرمند نیز این صبر و تحمل را دارند و همچنان بدون مشکل با شرایط سخت او کنار می آیند.

در پایان این مراسم که با حضور نام هایی چون حسین سلیمانی، ماهوش وقاری، غلامرضا اصلانلو برگزار شد، زیارت عاشورا قرائت شد.

در این مراسم همچنین عنوان شد که مراسم ختم این هنرمند روز شنبه سوم شهریور ماه از ساعت 17:30 الی 19 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

حسین خانی بیک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، نهم مرداد ماه درگذشت. او در سال های اخیر به دلیل بیماری آلزایمر در خانه مانده بود.

حنیبیک زاده در 27 مرداد 1320 به دنیا آمد و چند روز پس از تولدش در سن 83 سالگی درگذشت.

حسین خانی بیک بازیگر سریال های «مختارنامه»، «شب 10»، «رزگار جوانی» چند سالی بود که پس از ابتلا به کرونا به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داد.

این هنرمند به دلیل علاقه شدیدش به تئاتر، کلید فرانسوی مدیریت تئاتر نیز نامیده شده است. از آثار او می توان به فیلم های «غریبانه»، «دیپلمات»، مجموعه های تلویزیونی «پلیس جوان»، «همه بچه های من»، «روشن تر از سکوت» و بسیاری دیگر اشاره کرد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین