یک سوال مهم سلامتی: چقدر طول می کشد تا بخوابید؟

یک سوال مهم سلامتی چقدر طول می کشد تا بخوابید؟

زمانی که طول می کشد تا به خواب برود «تاخیر خواب» نامیده می شود. این دوره از فردی به فرد دیگر متفاوت است و عوامل مختلفی بر آن تأثیر می‌گذارد، اما به گفته متخصصان، برای یک خواب سالم و ایده‌آل محدوده مشخصی وجود دارد و در هر دو حالت، زود یا دیر به خواب رفتن می‌تواند هشدار دهنده باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، کریستن کیسی، روانشناس بالینی و کارشناس خواب در این باره می گوید: «طبق توصیه بنیاد ملی خواب، مدت زمانی که یک فرد سالم به خواب می رود تقریباً 15 ساعت است. 20 دقیقه البته، انسان ها موجودات پیچیده ای هستند.» و ممکن است مشکلات غیر قابل کنترلی وجود داشته باشد که او را از خواب راحت باز می دارد.

به گفته کارشناسان، رعایت بهداشت خواب می تواند به کاهش تاثیر عوامل خارج از کنترل ما کمک کند. برای داشتن خوابی خوب، رعایت یک الگوی خواب منظم، ترک کافئین 12 ساعت قبل از خواب، پرهیز از دیر خوردن و مصرف الکل، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در صبح و حفظ اتاق خواب خنک، تاریک و ساکت ضروری است.

تحقیقات نشان می دهد که برخی از فعالیت های بدنی قبل از خواب نیز می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

سریع بخواب

کارشناسان خاطرنشان می کنند که به خواب رفتن در عرض چند دقیقه به خودی خود یک علامت هشداردهنده نیست، اما ممکن است نشان دهنده برخی از عوامل سبک زندگی باشد که باید اصلاح شوند.

علل احتمالی عبارتند از:

خستگی

دکتر متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک دیو رابین می‌گوید سریع به خواب رفتن می‌تواند نشانه‌ای از خستگی باشد، نشانه‌ای از اینکه ما بیش از حد به خود فشار می‌آوریم، نشانه‌ای از فرسودگی شغلی، و در کل نشانه‌ای از این است که باید بهبود پیدا کنیم. و زمان کافی را برای استراحت صرف نمی کنیم.

کارشناسان توصیه می کنند که افراد هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند تا خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی، افسردگی و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهند.

خواب بی کیفیت

اگر در عرض چند دقیقه بخوابید، ممکن است به اندازه کافی بخوابید، اما این بدان معنا نیست که خواب با کیفیتی دارید. کارشناسان این نوع خواب را «خواب بی کیفیت» می نامند و معتقدند که جوان کننده نیست. در این صورت بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

سلامت عقل

اثرات منفی کم خوابی مزمن به خوبی ثبت شده است، اما کارشناسان تاکید می کنند که حتی یک شب کم خوابی نیز مضر است. طبق تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا، حتی یک یا دو ساعت کم خوابی خطر افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد.

آپنه خواب

به گزارش نیویورک پست، تقریباً 39 میلیون آمریکایی، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال حاضر با مشکل آپنه خواب مواجه هستند. شایع ترین شکل آپنه خواب، آپنه انسدادی خواب یا OSA است. در این حالت مجاری تنفسی فوقانی در بیماران به طور کامل یا تا حدی بسته می شود. این امر جریان هوا را به داخل ریه ها مسدود می کند و باعث می شود تنفس مکرر متوقف شود.

آپنه انسدادی خواب علاوه بر ایجاد خطراتی مانند مرگ، فشار خون بالا، سکته، بیماری قلبی، دیابت نوع 2، زوال شناختی و احتمال زوال عقل، کیفیت خواب را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

دیر به رختخواب برو

از سوی دیگر، برخی افراد در به خواب رفتن مشکل دارند و به طور متناقض، خستگی و سریع به خواب رفتن نیز می تواند به همین دلایل باعث مقاومت در برابر خواب شود.

کیسی توضیح می دهد: «مشکلات خواب می تواند نشانه ای از بی خوابی، درد مزمن یا یک مشکل جسمی یا روانی باشد. افرادی که در به خواب رفتن مشکل دارند یا مضطرب هستند، درد دارند یا اختلال خواب دارند.

چند عامل اضافی که ممکن است به تاخیر در خواب کمک کنند عبارتند از:

روال خواب اشتباه

ساعات خواب نامنظم، خوابیدن در ساعات غیرعادی، نوبت کاری، استرس، بیماری های تشخیص داده نشده یا کنترل نشده مانند افسردگی و اضطراب، بیماری مزمن انسدادی ریه، ریفلاکس معده و غیره. ممکن است باعث شود که به خواب رفتن زمان ببرد.

طبق تحقیقات قبلی، نوشیدن قهوه در عصر و نوشیدن الکل در هر زمانی از روز می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد.

به گفته محققان، همانطور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحگاهی در سازماندهی روال خواب مهم است، جلوگیری از نور آبی صفحه نمایش مانند تلفن همراه و تلویزیون 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب نیز بسیار مهم است.

به گفته محققان، خواب قبل از ساعت 1 بامداد خطر ابتلا به اختلالات روانی و رفتاری مانند اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

استرس

دکتر رابین معتقد است که خواب خوب پایه و اساس سلامت روان است.

به گفته او، تقریباً هر بیماری روانی با مشکل به خواب رفتن شروع می شود. البته، اگر مشکل خواب دارید، به این معنی نیست که شما یک بیماری روانی دارید، بلکه به این معنی است که بدن شما با چیزی دست و پنجه نرم می کند، احساس ناامنی می کند یا نمی تواند به اندازه کافی آرامش داشته باشد، به خصوص برای خواب عمیق. .

در این چرخه معیوب، بی خوابی می تواند منجر به افسردگی شود و علائم افسردگی می تواند بی خوابی را تشدید کند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که پیروی از یک روال آرامش‌بخش قبل از خواب به کاهش استرس قبل از خواب و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این روال‌های تمدد اعصاب ممکن است شامل تمرین‌های تنفس عمیق، در آغوش گرفتن با شریک زندگی‌تان، نوشتن در مجله، انجام یوگای ملایم یا گوش دادن به موسیقی باشد.

رابین تأکید می‌کند: «نکته مهم این است که چیزی را پیدا کنید که بتوانید آن را تشریفاتی بسازید و هر شب انجام دهید، تا زمینه خواب را فراهم کنید و از تمام خواسته‌ها و استرس‌های روز فرار کنید، بنابراین آرام و آماده برای خوابیدن باشید». . »