اسپیلبرگ 50 سال فعالیت سینمایی خود را با “Sugarland Express” جشن گرفت.

اسپیلبرگ 50 سال فعالیت سینمایی خود را با Sugarland

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، استیون اسپیلبرگ روز شنبه در جشنواره ترایبکا به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت اولین فیلمش «Sugarland Express» سخنرانی کرد.

مهر نوشت: در این مراسم پیش از جلسه پرسش و پاسخ، پیام گلدی هیون بازیگر فیلم «شکرلند اکسپرس» با تشکر از اسپیلبرگ و یادآوری تجربه بازیگری در این فیلم به نمایش درآمد. او لحظه مهمی را در زندگی حرفه ای خود تجربه کرد.

این فیلم در سال 1974 اکران شد، درست یک سال قبل از Jaws، و با وجود نقدهای خوب، در گیشه موفق نبود و یونیورسال فیلم را 2 هفته بعد کشید.

اسپیلبرگ 77 ساله به حضار حاضر در مراسم گفت: شما اولین بیننده ای هستید که در 50 سال گذشته “Sugarland Express” را روی پرده دیدید.

این کارگردان برنده 3 جایزه اسکار گفت که پس از خواندن مقاله ای با عنوان “بانی و کلاید روز مدرن” در یک روزنامه محلی لس آنجلس به ساخت چنین فیلمی فکر کرده است. اسپیلبرگ گفت که این داستان واقعی زوجی در تگزاس است که تعقیب و گریز پلیسی را برای بازگرداندن فرزندان خود از موسسه رفاه کودکان آغاز کردند.

یونیورسال فیلمنامه را پذیرفت، اما نمی‌خواست تولید فیلم را بدون نام یک ستاره بزرگ تامین کند. اسپیلبرگ گفت: فیلم بدون گلدی ساخته نمی شد. یک عنصر شخصیتی در فیلم وجود داشت که من را به یاد سادگی قلب گلدی می انداخت.

با این حال، بقیه بازیگران توسط اسپیلبرگ و مدیر بازیگران به روشی بسیار متفاوت از بازیگران هالیوود جمع آوری شدند. به گفته وی بازیگر نقش گروگان در واقع پیرمردی بوده که زمانی از بین مشتریان انتخاب شده است.

“Sugarland Express” همچنین آغاز همکاری طولانی و متنوع کارگردان با آهنگساز جان ویلیامز بود که در “آرواره ها”، “Raiders of the Lost Ark”، “ET”، “Jurassic Park” و “Schindler’s List” با هم کار کردند. ” و در چندین فیلم دیگر با هم کار کردند. اسپیلبرگ گفت: من از طرفداران بسیار موسیقی جان بودم و از کودکی آلبوم های موسیقی متن او را جمع آوری کرده بودم.

وی ادامه داد: زمانی که تولید سریال «Sugarland» به واقعیت تبدیل شد، جان یکی از اولین افرادی بود که با او تماس گرفتم. ما همدیگر را دیدیم، ناهار خوردیم و این آغاز رابطه ما بود… این پنجاه و یکمین سالی است که با هم کار می کنیم.

کار او به عنوان تهیه کننده در “Sugarland Express” با ریچارد زانوک و دیوید براون منجر به ادامه این همکاری در تولید “آرواره ها” شد.

همه نام اسپیلبرگ را زمانی که «آرواره ها» یک سال بعد در سینماها اکران شد، می دانستند و از آن به بعد اسپیلبرگ گزینه دوم هیچ کس برای کارگردانی فیلمی درباره یک کوسه، چند دایناسور یا هر موجود بیگانه نبود. این کارگردان پیش از این فیلم تلویزیونی اکشن بلند «دوئل» را نیز ساخته بود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین