چگونه از قهوه ای شدن سیب زمینی جلوگیری کنیم؟

چطور از سیاه‌شدن سیب‌زمینی جلوگیری کنیم؟

اما یکی از مشکلات استفاده از این ماده غذایی این است که بلافاصله پس از کندن پوست تیره می شود. اگر از این بابت نگران هستید، خوب است بدانید که با رعایت چند روش ساده می توانید رنگ طبیعی سیب زمینی را حفظ کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

چرا سیاه می شود؟

به گزارش همشهری، سیب زمینی علاوه بر نشاسته فراوان، حاوی آنزیمی به نام «پلی فنل اکسیداز» نیز است که با اکسیژن ترکیب شده و پس از قرار گرفتن در معرض هوا سیاه می شود.

چه کار باید بکنیم

1. از آب کمک بگیرید: در این روش باید سیب زمینی های خرد شده را در ظرفی پر از آب سرد بریزید. قرار دادن سیب زمینی در آب سرد از فرآیند اکسیداسیون جلوگیری می کند، می توانید آن را به مدت یک روز در آب سرد در یخچال نگهداری کنید.

2. آب لیمو را فراموش نکنید: برای جلوگیری از تیره شدن سیب زمینی ها می توانید از آب لیمو یا سرکه استفاده کنید. این روش باعث تغییر PH سیب زمینی شده و از اکسید شدن آن جلوگیری می کند.

3. آب نمک را امتحان کنید: آب سرد و یک قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس سیب زمینی های خرد شده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا نمک در آب حل شود و سیب زمینی ها در آب فرو بروند. نمک سیب زمینی را تازه نگه می دارد.

4. در کیسه نگهداری کنید: سیب زمینی های ورقه شده را در کیسه خلاء قرار دهید و سپس هوای داخل کیسه را فشار دهید. این تضمین می کند که سیب زمینی با اکسیژن تماس پیدا نمی کند و اکسیداسیون رخ نمی دهد.

5. وقت خود را صرف کنید: سیب زمینی ها را بلافاصله پس از برش دادن بپزید تا تیره نشوند. اگر وقت ندارید سیب زمینی ها را قبل از پخت پوست بگیرید و خرد کنید، می توانید از روش های دیگری برای جلوگیری از تیره شدن آنها استفاده کنید.