آمار فوتی های حج امسال اعلام شد/ ایرانی ها چند نفر هستند؟

آمار فوتی های حج امسال اعلام شد ایرانی ها چند

به گزارش انتخابتو، منابع رسمی در عربستان سعودی از جان باختن بیش از 550 زائر در مراسم حج خبر دادند. این نشان دهنده ماهیت طاقت فرسای سفر حج است که امسال در گرمای شدید انجام شد.

ایتنا نوشت: دو دیپلمات عرب به خبرگزاری فرانسه گفتند که حداقل 323 نفر از کشته شدگان مصری هستند که “بیشتر” آنها بر اثر گرما جان خود را از دست داده اند و البته این ارقام همگی مربوط به سردخانه بیمارستان در المعیسم است. محله مکه.

این دیپلمات ها همچنین گزارش دادند که حداقل 60 اردنی جان باختند. این بالاتر از رقم رسمی 41 اعلام شده توسط اردن در اوایل روز سه شنبه است.

بر اساس گزارش رسانه ها، تعداد کل فوتی های حج تایید شده توسط چندین کشور به 577 نفر رسیده است.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که قاهره با مقامات سعودی در جستجوی مصریانی که در مراسم حج ناپدید شده اند، همکاری می کند.

مقامات سعودی همچنین اعلام کردند که بیش از 2000 زائر که از استرس گرمایی رنج می‌برند مداوا شدند. سال گذشته حداقل 240 زائر از کشورهای مختلف که عمدتاً اندونزیایی بودند در مراسم حج جان باختند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در تازه ترین اظهارات خود از فوت 11 ایرانی در ایام حج و برخی از آنها بر اثر گرمازدگی جان باختند.

بر اساس مطالعه ای که ماه گذشته در عربستان سعودی منتشر شد، دمای هوا در منطقه حج هر دهه 0.4 درجه سانتیگراد (0.72 فارنهایت) افزایش می یابد و حج به طور فزاینده ای تحت تأثیر آب و هوای بد قرار می گیرد.

مرکز ملی هواشناسی عربستان سعودی اعلام کرد دمای هوای مسجدالحرام مکه در روز دوشنبه به 51.8 درجه رسید.

روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه در منا، خارج از مکه، روز دوشنبه (در ایام رامی جمرات) زائران را دیدند که در حالی که نوشیدنی های سرد و بستنی شکلاتی را برای کمک به زائران خونسرد می دادند، روی سرشان می ریزند.

مقامات سعودی به زائران توصیه کردند در گرم ترین ساعات روز از چتر استفاده کنند، آب فراوان بنوشند و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند.

اما اکثر زیارت های حج، از جمله نماز در کوه عرفات در روز شنبه، مستلزم ماندن در خارج از منزل برای ساعات طولانی در طول روز بود. برخی از زائران به خبرگزاری ها از مشاهده اجساد بی حرکت در کنار جاده و خدمات آمبولانس گفتند.

به گفته مقامات سعودی، حدود 1.8 میلیون زائر امسال در حج شرکت کردند که 1.6 میلیون نفر از آنها خارج از عربستان بودند.

به گزارش گاردین، سالانه ده ها هزار زائر بدون ویزای رسمی حج برای صرفه جویی در هزینه ها تلاش می کنند به حج بپردازند که این کار بسیار خطرناکی است زیرا این زائران غیرقانونی نمی توانند به امکانات تهویه مطبوع ارائه شده توسط مقامات سعودی دسترسی داشته باشند. در طول مسیر خود را به حج برسانید.

در اوایل ماه جاری، مقامات سعودی اعلام کردند که صدها هزار زائر ثبت نام نشده را پیش از مراسم حج از مکه اخراج کرده اند.

می توان اندونزی، ایران و سنگال را جزو کشورهایی برشمرد که در مراسم حج امسال با مرگ زائران مواجه شدند، اما هنوز بسیاری از کشورها مشخص نکرده اند که چه تعداد از مردم در اثر گرما جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد، فهد بن عبدالرحمن الجلجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی روز سه‌شنبه گفت که برنامه‌های بهداشتی حج «با موفقیت اجرا شده است» و از شیوع گسترده بیماری و سایر تهدیدات بهداشت عمومی جلوگیری کرده است.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین