یک فیلم اصفهانی نامزد بهترین فیلم جشنواره آمیکورتی ایتالیا شد

یک فیلم اصفهانی نامزد بهترین فیلم جشنواره آمیکورتی ایتالیا شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، بهروز باقری کارگردان و فیلمنامه نویس این فیلم به ایسنا گفت: در سفری که در ایام کرونا به یکی از روستاهای شرق اصفهان داشتم، کودکانی را روی تپه ای دیدم که سعی داشتند به روستا وصل شوند. . برنامه شاد و شرکت در کلاس این نگرانی را در ذهن من ایجاد کرد و اینکه چرا کودکان کشورمان در روزگار اینترنت ماهواره ای برای دسترسی به نرم افزار مشکل دارند؟ این اضطراب به نوشتن نیمه نوشته منجر شد. سناریوی “اینجا آنتن نیست”.

وی ادامه داد: انتخاب فیلم «آنجا آنتن نادی دوه» در جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جشنواره فیلم کرمان مرا به بازنویسی و دگرگونی این فیلمنامه طولانی ترغیب کرد. هنگام انتخاب نام، متوجه شدم که این رمزی بود که خلبانان هنگام قطع ارتباط با برج مراقبت از آن استفاده می کردند. من از این رمز به عنوان تمثیلی برای کودکی که از دنیای بیرون و مدرسه جدا شده است استفاده کردم.

باقری گفت: در «7600» «بمانی» و دوستانش با مشکلاتی چون مشکل اینترنت، آنتن ندادن، عدم استفاده از تلفن همراه و آسیب به تنها تلفن همراه موجود مواجه هستند و فیلم مشکلاتی را که این جوانان با آن مواجه هستند به تصویر می کشد. در دسترسی به اینترنت پس از خواندن فیلمنامه توسط علی با آموزش اینترنتی و مجازی، اوسیوند تهیه کنندگی و بازیگری را پذیرفت.

این کارگردان با بیان اینکه «7600» در پنجاه و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز حضور داشت، گفت: دیپلم افتخار بهترین فیلم بین المللی حاصل حضور در این جشنواره است و علاوه بر این، این فیلم در کنار آثار مهم سینما نیز به چشم می خورد. و تولیدات گران قیمت بنیاد فارابی، فیلمی در ایران است.» در جشنواره مهم اقوام شرکت کرده و اکنون به عنوان اولین نمایش بین المللی در جشنواره آمیکورتی شرکت کرده و نامزد بهترین فیلم خارجی زبان شده است. از این جشنواره

باقری با بیان اینکه فیلم سینمایی «سرالیش» سال گذشته 2 جایزه در این جشنواره کسب کرد، گفت: تاکنون هیچ سریال 100 درصد اصفهانی که گروه و تولید آن در اصفهان بوده اند، موفق به حضور در جشنواره های بین المللی نشده است. تمامی فیلم ها در تهران فیلمبرداری شده اند و فیلم 7600 که اولین فیلم تماماً از اصفهان است که وارد این جشنواره خارجی می شود، همچنان در جشنواره های بین المللی حضور خواهد داشت.

این کارگردان تاکید کرد: یکی از اهداف و برنامه های من در کار سینمایی معرفی سینمای اصفهان به ایران و جهان است تا سینمای اصفهان را تنها با آثار و کمدی های ساده و بعضا سطحی به یاد نیاورم. زمانی که 4 سال پیش فیلم «سرالیش» را ساختم، قصد داشتم چند فیلم اصفهانی داشته باشم که بتواند اصفهان را در کشور و دنیا به نمایش بگذارد اما هنوز مجوز پخش داخلی را نگرفته بود.

وی ادامه داد: بعد از سرالیش تصمیم گرفتم اثری بسازم که در جشنواره های داخلی و خارجی دیده شود که البته کار بسیار سختی است و نیاز به فکر، ایده ناب و تیم حرفه ای دارد، فیلم بسازم و بگویم. همه چیز در مورد کشور، به اصطلاح امکان نمایش گل و بلبل وجود دارد، پس از آن می توان با نشان دادن فقر و فلاکت، فیلم ساخت و جوایز بین المللی زیادی را از آن خود کرد در ایران هر چقدر که برخی کشورها بخواهند، اما مهر 1403 این امکان را به دانشجویان می دهد که آن را تماشا کنند و نامزد دریافت جایزه بهترین خارجی شوند این اولین فیلم زبانی است که در سطح بین المللی اکران شده است.

وی با اشاره به تیم فیلم سینمایی «آنتانا نامی دوه» گفت: مدیر فیلمبرداری فیلم «6700» مسعود کاظمی اصلانی، صدابردار فرامرز مختاری، تدوینگر مهدی دهقانی، برنامه ریز افسانا عهدی نژاد است. موسیقی متعلق به کرنگ کرباسی است. علی اوسیوند، حبیب تاجمیر، محمدرضا عرب جعفری و نیلوفر مصیبی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

به گزارش ایسنا؛ نتایج نهایی و برندگان جشنواره آمیکورتی ایتالیا در روزهای 5 تا 10 جولای اعلام می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین