توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهای گرم در این فصل

توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای تابستان پرهیز

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدسید مهدی میر غضنفری وی با اشاره به اینکه در طب ایرانی پرهیز از درمان مقدم است، گفت: برای حفظ سلامت در فصل تابستان باید حواسمان به مواد غذایی مصرفی باشد.

افراد با مزاج گرم و خشک در تابستان بیشتر در معرض آسیب هستند، زیرا این افراد به دلیل مزاج گرم و خشک در فصل تابستان بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند تا حد امکان باید از خشک شدن بدن خودداری کرد، بنابراین تا حد امکان از مصرف غذاهای تند به ویژه فلفل و زنجبیل، زعفران، سس های تند و خردل خودداری شود. سبزیجات تند مانند سیر، پیاز، ترخون، نعناع، ​​تره، شاهی، شوید، نمک و شیرینی.

معاون درمان و وزارت بهداشت گفت: بهتر است از غذاهای گیاهی ساده خام یا بخارپز استفاده شود که فاقد ادویه و شیرین کننده های قوی باشد. افراد گرم مزاج باید در تابستان به مصرف غذاها و تنقلات شور و شور مانند چیپس شور و آجیل شور توجه کنند.

میر غضنفری وی ادامه داد: قسمت زیادی از مغز مزاج گرم و خشک دارد و به خصوص کسانی که مزاج گرم و خشک دارند در مصرف زیاده روی نکنند. علاوه بر این، سرخ کردن، بریان کردن و بریان کردن نیز باعث گرم و خشک مزاج می شود. غذاهایی که با این روش ها تهیه می شوند نباید زیاده روی شوند و غذاها باید به صورت ساده یا در صورت امکان خام تهیه و پخته شوند.

وی تصریح کرد: شیرینی ها طبع مزاجی دارند بنابراین نباید در مصرف شیرینی، شکلات و حتی شیرینی های طبیعی مانند عسل، کشمش، کشمش و میوه های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه و آناناس در تابستان زیاده روی کرد. ماه ها.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم بهداشت اردو گفت: در ماه های تابستان توصیه می شود گوشت قرمز به دلیل دمای زیاد آن کمتر مصرف شود و به ویژه گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین بسیار بیشتر مصرف شود. گرمتر از گوشت گوسفند است و گوشت شتر به دلیل گرما و خشکی زیاد نباید به طور معمول مصرف شود.

میر غضنفری وی با اشاره به لزوم پرهیز از مصرف غذاهای گرم مزاج مانند گردو، گردو و کنجد، افزود: در تابستان از مصرف غذاهای سرد مزاج مانند آب خیار، ماست، خیار و مقداری نان، سبزیجات خنک مانند خیار، کاهو، کمپوت کدو تنبل استفاده می شود. (سبز)، گشنیز، ماست و اسفناج استفاده شود.

وی توصیه کرد: غذاهای مصرفی در تابستان پخته و آب پز باشد، غذاهایی مانند سوپ کبابی و سرخ شده خودداری شود. کاسرول سبزی هایی که سرخ نمی شوند، حبوبات کمی دارند، گوشت زیادی ندارند، کمی ترش هستند و مثلاً عالی، هندوانه، آب لیمولیمو و پرتقال آماده می شود.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردو مصرف آب زرشک و زرشک، شاه توت، تمشک، سیب ترش، گیلاس، گوجه سبز، انار، شوید، هلو، زردآلو، هندوانه و مرکبات و میوه های مشابه گریه کردن میوه وی آن را مفید دانست و ادامه داد: خوردن سالاد در این فصل مفید است، زیرا مزاج سرد و مرطوب دارند و همچنین خوردن ترشی در این فصل به شرطی که تند نباشد، توصیه می شود. در این صورت تب آنها بالا می رود.

میر غضنفری وی با بیان اینکه مصرف آب و لبنیات کافی در فصل تابستان مفید است، گفت: مصرف روزانه آهک در هوای گرم برای افراد بدخلق توصیه می شود. غذاهای چرب، شیرین و سنگین مفید هستند.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت سفید در این فصل نسبت به گوشت قرمز مناسب تر است، گفت: گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی حرارت کمتری دارند و به خصوص ماهی هایی که مزاج سرد و مرطوب دارند برای این فصل بسیار مناسب هستند. زیاد سرخ نمی شود و ادویه تند به آن اضافه نمی شود.