تاثیر تغذیه بر موفقیت دانش آموزان در کنکور/نیاز به دوری از غذاهای جدید در روزهای باقی مانده

تاثیر تغذیه بر موفقیت دانش آموزان در کنکورنیاز به دوری

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استرس و اضطراب کنکور می تواند منجر به اختلالات تغذیه ای در دانش آموزان شود، اظهار کرد: مشکلات تغذیه ای و اختلالات خوردن به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر سلامت روحی و جسمی دانش آموزان تاثیر می گذارد و می تواند باعث اختلالات عصبی شود. آنها را تشدید کنید یا وضعیت روحی و جسمی آنها را بهبود بخشید تا به موفقیت برسید. ببخش.

صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم دانش آموزان است و برای این وعده، افراد باید قندها و پروتئین های پیچیده را در نظر داشته باشند و تاکید کنند که داشتن برنامه غذایی مناسب می تواند یادگیری و حافظه دانش آموزان را تقویت کند. هدف آن تامین انرژی لازم در طول روز است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: استفاده از لبنیات مانند شیر و پنیر، آب میوه های تازه، فندق تخم مرغ نیز غذای مناسبی برای صبحانه محسوب می شود و اگر افراد تمایلی به خوردن صبحانه ندارند باید این روزها به این وعده غذایی بیشتر توجه کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید از مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های کافئین دار پرهیز شود، ادامه داد: غذاها و نوشیدنی های کافئین دار علاوه بر کاهش آب بدن، می تواند استرس و اضطراب را در این روزها در دانش آموزان افزایش داده و تغییرات خلقی زیادی ایجاد کند. همچنین مصرف شیرینی را محدود کنید.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ویتامین هایی مانند کشمش، ماهی و اسید فولیک می تواند در بهبود عملکرد مغز و حافظه موثر باشد، گفت: دانش آموزان مراقب باشند در هنگام غذا خوردن مطالعه نکنند و وعده های غذایی خود را در آرامش و استرس کامل مصرف کنند. فضای آزاد بخورید و به اندازه کافی بخوابید.

این متخصص تغذیه افزود: در حالی که توصیه های طب سنتی برای کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان شامل استفاده از دمنوش های آرامش بخش، جوشانده گل گاوزبان، آب بهارنارنج و اسانس اسطوخودوس نیز از جمله مواد آرامش بخش است.

محمدی، در این دوره دانش آموزان تغذیه کافی نیست و یا پرهیز از پرخوری و حذف هیچ وعده غذایی از جمله توصیه ها به رعایت بهداشت، محدود نمودن مصرف کنسروها و غذاهای آماده و فست فود و پرهیز از امتحان غذاها و غذاهای جدید در روزهای باقی مانده است. قبل از امتحان تغذیه ای که نیاز به توجه دارد.