ویرانه های افراد ثروتمند یک تمدن باستانی را کشف کنید

ویرانه های افراد ثروتمند یک تمدن باستانی را کشف کنید

باستان شناسان حفاری در پرو بقایای انسانی را یافته اند که گمان می رود متعلق به تمدن چیمو و طبقه حاکم آن باشد.

باستان شناسان در پرو بقایای افرادی را کشف کردند که گمان می رود اعضای ثروتمند تمدن چیمو هستند، جامعه ای پیش از اینکاها که قرن ها در دشت های خشک بین اقیانوس آرام و کوه های آن زندگی می کردند.

باستان شناسان در مجموع 11 بقایای مربوط به حدود 800 سال را کشف کردند که همراه با گردنبند، گوشواره و دستبند مدفون شده بودند.

باستان شناسان با استناد به زیور آلات یافت شده با آنها معتقدند که این افراد احتمالاً متعلق به طبقه حاکم تمدن “چیمو” بوده اند.

جزئیات مربوط به مواد مورد استفاده در ساخت زیورآلات هنوز فاش نشده است، اما زیور آلات دوره چیمو که قبلاً در جاهای دیگر کشف شده بود، عموماً از برنز و طلا ساخته شده اند.

این کشف در سایت باستان شناسی “چان چان” پایتخت باستانی “چیمو” که در فاصله کمی از شهر مدرن تروجیو قرار دارد، انجام شد. این پایتخت باستانی به‌خاطر ساختمان‌های خشتی‌اش که با معماری پیچیده ساخته شده‌اند و زمانی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خشتی را تشکیل می‌دادند، شهرت دارد.

به گفته باستان شناسان، بقایای انسانی یافت شده شواهدی از مرگ های خشونت آمیز را نشان می دهد و در بخشی از شهر دفن شده اند که ویژگی های معمول گورستان را نداشت.

چیموس ها در دشت های ساحلی شمال پرو از سال 800 تا 1400 بعد از میلاد شکوفا شدند و به خاطر هنرهای تزئینی خود مانند سرامیک، فلزکاری و منسوجات و همچنین استفاده از کشاورزی بسیار پربار و شبکه های تجاری از راه دور شهرت داشتند.