علت تکثیر مارمولک ها در خانه چیست؟

علت تکثیر مارمولک ها در خانه چیست؟

حشرات بدون بال و بالدار، میوه ها، آب و غیره. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند مارمولک ها را برای ورود به خانه جذب و تشویق کند، از جمله:

به گزارش دلگرم، دانستن این عوامل که باعث جذب مارمولک ها به خانه می شود، امکان جلوگیری سریع از ورود مارمولک ها به خانه را فراهم می کند، به ویژه اینکه این موجودات حامل باکتری هستند و می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند.

چه عواملی باعث جذب مارمولک ها به خانه می شود؟

از میان تمام آفات خانگی در سراسر جهان، مارمولک ها جزو کم آزاردهنده ترین آفات هستند. زیرا این حیوانات مانند مگس و پشه ناقل بیماری های عفونی و کشنده قابل انتقال به انسان نیستند و مانند مورچه و ساس انسان را نیش نمی زنند. با این حال، ورود به خانه نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

مواردی که باعث ورود این حشرات به خانه می شود عبارتند از:

وجود حشرات باعث نگرانی نمی شود

وجود حشرات در خانه

میوه ها و گیاهان

منابع آبی

حشرات نادیده گرفته شده

مارمولک های خانگی معمولی حشره خوار هستند.

انواع حشرات جزو غذاهای مورد علاقه آنهاست. بیشتر مارمولک ها از حشرات بدون بال تغذیه می کنند زیرا شکار آنها راحت تر است.

حشراتی مانند:

عنکبوت

حلزون

مورچه

کرم ابریشم

حشره

کرم خاکی

سایر گونه های حشرات بدون بال؛ بنابراین، اگر خانه شما آلوده به چنین آفاتی است، مطمئن باشید که مارمولک ها را جذب می کند.

مارمولک های خانگی بیشتر از سایر حشرات تغذیه می کنند.

مارمولک های خانگی اغلب حشرات کوچکتر از خودشان را می خورند و نوع حشره ای که برای خوردن انتخاب می کنند به اندازه بدن آنها بستگی دارد. اگرچه مارمولک ها در مقایسه با سایر آفات خانگی از نظر انتقال بیماری به انسان بی ضرر هستند، اما می توانند حشراتی را بخورند که ناقل بیماری ها و ویروس های خطرناک هستند و در نتیجه مدفوع و مدفوع آنها در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها قرار می گیرد. به ویژه مارمولک ها می توانند به راحتی در مکان های اطراف خانه پنهان شوند.

حشرات در خانه

مارمولک ها حشرات بدون بال و همچنین حشرات بالدار را برای غذا شکار می کنند.

حشراتی مانند:

پشه

پرواز

موریانه های بالدار

مورچه های بالدار

کریکت

از آنجایی که مارمولک ها به دلیل توانایی خود در چسبیدن و بالا رفتن از دیوارها می توانند از سطوح عمودی بالا بروند، می توانند حشرات بالدار، به ویژه آنهایی را که نزدیک به منابع نور و نور پرواز می کنند، بگیرند.

میوه ها و گیاهان

مارمولک ها فقط حشرات را نمی خورند، بلکه میوه ها و گیاهان را نیز می خورند. برخی از مارمولک ها مانند مارمولک های ریشدار نیز به عنوان جایگزینی برای حشرات از سبزیجات و گیاهان دیگر استفاده می کنند.

مارمولک های گیاهخوار می توانند برای کسانی که باغ دارند مشکل ساز باشند، به خصوص که جمعیت آنها افزایش می یابد و تعداد زیادی از مارمولک ها شروع به خوردن گیاهان باغ شما می کنند. کاهش تعداد حشرات در محیط شما یکی از راه های کاهش مارمولک ها و جلوگیری از ورود آنها به باغ شما خواهد بود.

برخی از مارمولک ها به خوردن و جویدن انواع توت ها معروف هستند که برای انسان هایی که آنها را می خورند، خطر جدی برای سلامتی ایجاد می کنند. زیرا مارمولک ها باکتری هایی مانند سالمونلا را بر روی پوست خود حمل می کنند و باعث می شوند افراد سالمونلا بگیرند و دچار مسمومیت غذایی شوند.

برخی از مارمولک ها دارای باکتری سالمونلا در بدن خود هستند. مارمولک ها با خوردن میوه ها نه تنها خود را تغذیه می کنند بلکه آب مورد نیاز خود را نیز دریافت می کنند، همچنین جایگزین مناسبی برای حشرات هستند. در صورت وجود هجوم مارمولک در خانه، حتما میوه های خود را در یخچال نگهداری کنید. این یک ایده خوب برای جلوگیری از آلوده شدن میوه توسط مارمولک است.

این

مانند بسیاری از خزندگان، مارمولک ها برای زنده ماندن به آب نیاز دارند. آب دو سوم وزن بدن مارمولک ها و دوزیستان را تشکیل می دهد و به عنصری حیاتی برای سلامت آنها تبدیل شده است. خانه ای با آب، غذا و سرپناه خوب، قطعاً مارمولک ها را جذب می کند. دلایل جذب مارمولک ها عبارتند از:

آب ناشی از نشتی لوله ها

آب راکد که در حوضچه های کوچک آب یافت می شود

آب از سینک آشپزخانه جاری می شود

گونه های مختلف مارمولک به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارند.

از نشتی لوله ها در اطراف خانه و کمدها، کف ها و … جلوگیری کنید. بلافاصله آب ریخته شده روی سطوح را جمع آوری کنید.

دلایل جلوگیری از ورود مارمولک به خانه

بسیاری از مردم فوبیا از مارمولک دارند زیرا مارمولک‌های داخل خانه می‌توانند ناگهان از سقف بیفتند و به همین دلیل با دیدن مارمولک‌ها در خانه موقعیت‌های بسیار استرس‌زایی را تجربه می‌کنند.

اگرچه مارمولک ها با تغذیه از انواع حشرات بالدار و بدون بال از تکثیر سایر آفات و حشرات در خانه جلوگیری می کنند، اما می توانند خطرناک باشند زیرا وقتی از دیوارها بالا می روند و به سقف می چسبند می توانند آنها را در همه جا و حتی همه جا پیدا کنند. غذا می افتد و مشکلات زیادی ایجاد می کند.

علاوه بر این، این موجودات زباله های خود را به همه جا می ریزند.

مدفوع آنها علاوه بر اینکه منبع آلودگی است، روی فرش، دیوارها و سقف نیز لکه ایجاد می کند. چنین مشکلاتی باعث می شود که افراد زیادی از وجود این آفات در خانه ابراز نارضایتی کرده و برای خلاصی از شر آنها تلاش کنند و راه های مختلفی را برای جلوگیری از ورود مجدد مارمولک ها به خانه امتحان کنند.

مارمولک ها را به خانه راه ندهید

آب بندی شکاف ها و شکاف ها از ورود مارمولک ها به خانه جلوگیری می کند. با رعایت روش های زیر از ورود مارمولک ها به خانه جلوگیری کنید.

بستن شکاف ها

مش به درها و پنجره ها اضافه کنید

تهویه قسمت های مختلف خانه را به طور مرتب بررسی کنید

نظافت خانه و جلوگیری از تجمع وسایل بلااستفاده در انبار و برخی اتاق های خانه از دیگر راه های ساده برای جلوگیری از پنهان شدن مارمولک ها در خانه است. در انبار، گاراژ، گوشه های شلوغ حیاط و باغ همیشه بهتر است از سموم قوی و دافع مارمولک استفاده کنید. استفاده از دافع روشی هوشمندانه و پیشگیرانه است. زیرا به این ترتیب از ورود مارمولک ها به داخل خانه، تولید مثل و افزایش جمعیت آنها جلوگیری می کنید.

مارمولک ها را قبل از تولید مثل نابود کنید

داشتن یک یا دو مارمولک در اطراف خانه خطرناک نیست.

زمانی که مارمولک ها شروع به تکثیر کنند وجود مارمولک ها در خانه مشکل ساز خواهد شد. زیرا مارمولک ها در هر فصل تولید مثل تا 20 تخم می توانند تولید کنند.

این زمانی اتفاق می افتد که مارمولک ها مکان مناسبی برای پنهان شدن در خانه پیدا کنند و به سایر حشرات برای تغذیه دسترسی پیدا کنند.

با دانستن دلایل جذب مارمولک ها به خانه، این عوامل را از بین ببرید و با استفاده از سموم مخصوص مارمولک ها را دفع کنید تا از ورود مارمولک ها به خانه جلوگیری کنید. به این ترتیب، هیچ مارمولکی خانه شما را مکانی امن برای زندگی نخواهد دید.