اثرات مصرف گیلاس بر بدن + خواص درمانی و مضرات

اثرات مصرف گیلاس بر بدن خواص درمانی و مضرات

انتخابتو، میوه گیلاس میوه مغذی کم کالری و حاوی فیبر فراوان است. فنل، کاروتنوئیداین میوه که از نظر ویتامین C و پتاسیم بسیار کم کالری و لذیذ است، دارای فیبر بالایی است، بنابراین این میوه جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری در رژیم غذایی چه به صورت خشک و چه خشک خواهد بود. چای گیاهیدر برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر بوده و در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

ارزش غذایی گیلاس

– حاوی 90 کالری و سرشار از فیبر است.

– پروتئین زیادی وجود دارد.

– آلبالو منبع خوبی است تریپتوفان و سروتونین است.

– حاوی ویتامین C و ویتامین A است.

– مصرف این میوه به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کند.

– این میوه یک منبع طبیعی است ملاتونین این هورمونی است که چرخه خواب و بیداری بدن را تنظیم می کند.

طعم گیلاس

متخصصان طب سنتی فکر می کنند که طبیعت گیلاس سرد و مرطوب است و با بدن افراد خونسرد سازگاری ندارد، بنابراین توصیه می شود آلبالو را با ادویه هایی مانند عسل، زیره و دانه ها مخلوط کنید. بخور دادناز طرفی گیلاس هر چه شیرین تر و رسیده تر باشد سرمایش کمتر می شود و بیشتر به سمت تعادل مزاج پیش می رود.

چگونه گیلاس تازه و سالم را تشخیص دهیم؟

گیلاس میوه ای بسیار لطیف است، بنابراین اگر می خواهید گیلاس تازه و رسیده را به خانه بیاورید، به پوست و دم آلبالو با دقت نگاه کنید، از خرید گیلاس های تیره و تیره و با پوست های چروکیده خودداری کنید، زیرا این گیلاس ها قدیمی هستند. . پس از شستشوی مناسب، گیلاس هایی را که در معرض آفتاب شدید قرار گرفته اند، سریعاً در یخچال قرار دهید تا سالم و شاداب بمانند.

خواص آلبالو برای کودکان چیست؟

گیلاس خواص زیادی برای کودکان دارد، این میوه یکی از میوه های مورد علاقه کودکان است و می توانید از آن خوشحال باشید، این میوه می تواند تاثیرات زیادی بر سلامت کودکان داشته باشد، برخی از فواید آلبالو برای کودکان عبارتند از:

– این میوه حاوی بتاکاروتن فراوان است و می تواند در تقویت سیستم ایمنی کودکان موثر باشد.

– آلبالو برای پوست و چشم نوزاد مفید است.

– فیبر موجود در این میوه می تواند از یبوست جلوگیری کند.

– این میوه حاوی مقدار زیادی است ضد این یک اکسیدان است و به رشد و عملکرد صحیح مغز کودکان کمک می کند.

خواص آلبالو برای زنان و مردان

خواص گیلاس را نمی توان فقط مختص آقایان یا خانم ها دانست، این میوه برای همه سنین و جنسیت ها مفید بوده و اثرات مثبتی دارد، یکی از فواید این میوه برای خانم ها و آقایان (و بیشتر برای آقایان) تقویت کننده بودن آن است. . میل جنسی پس این ویژگی می تواند در تقویت سلامت آنها موثر باشد.

آلبالو و تامین اکسیژن خون

پر از گیلاس آنتی کیانین این به سلامت بدن کمک می کند، آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسیداسیون ناشی از اکسیژن در بدن و خطرات ناشی از رادیکال ها جلوگیری می کند.

بهبود خواب

گیلاس 10 برابر بیشتر از تمشک و توت فرنگی است ملاتونین بی خوابی را درمان می کند و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد و همچنین درمان خوبی برای جت لگ است. نگاه كردن (خستگی پرواز).

از التهاب جلوگیری کنید

نقرس زمانی رخ می دهد که غلظت اسید اوریک در بدن وجود داشته باشد که کریستال ها را تشکیل می دهد. اسید اوریک باعث تورم و التهاب در مفاصل می شود، مصرف گیلاس به پیشگیری از این بیماری کمک می کند و با کمک به تنظیم فرآیندهای متابولیک، میزان اسید اوریک خون را کنترل می کند.

کاهش خطر بیماری قلبی

مصرف گیلاس باعث بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک، مواد مغذی مانند ویتامین های موجود در گیلاس، ضد اکسیدان ها فلاونوئید و کاروتنوئید مواد معدنی فسفر برای قلب و عروق بسیار مفید است این مواد با تنظیم ضربان قلب باعث تقویت قلب می شوند و از سخت شدن رگ های خونی جلوگیری می کنند.

با مصرف گیلاس حافظه را تقویت کنید

مصرف گیلاس به دلیل وجود آن آنتوسیانین برای بهبود حافظه و افزایش عملکرد موتور مفید است.

فواید آلبالو در درمان گواتر، کبد، کلیه و مثانه

مصرف گیلاس تا حد زیادی گواتر مزمن را کنترل می کند.

مصرف گیلاس برای افرادی که سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا و مشکلات مثانه دارند مفید است زیرا به عنوان زهکشی در مجاری ادرار و دستگاه گوارش عمل می کند و سنگ ها را دفع می کند، این میوه به دفع سموم از بدن کمک می کند.

دم کرده آلبالو برای دفع سنگ مثانه و پاکسازی مجاری ادرار مفید است. افراد مبتلا به سنگ کلیه و مثانه 9 گرم دانه گیلاس را با یک گرم رازیانه در یک لیتر آب بجوشانند و هر چهار ساعت یک لیوان بنوشند.

محافظت از سرطان و کاهش وزن با مصرف گیلاس

گیلاس شیرین حاوی ویتامین C است، آنتوسیانین و کاروتنوئید گیلاس شیرین منبع خوبی از مواد مغذی است که به پیشگیری از برخی انواع سرطان کمک می کند. سیانیدین مسئول اصلی پیشگیری از سرطان، آنتوسیانین توقف چرخه سلولی و آپوپتوز به تمایز سلولی کمک می کند و از آن حمایت می کند و خطر تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

گیلاس حاوی آب است و کالری بسیار کمی دارد، مقدار فیبر موجود در این میوه به حفظ آب در بدن، ویتامین ها کمک می کند. ب. پسندیدن تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ها ب. 6. آنها می توانند متابولیسم و ​​تبدیل مواد مغذی به انرژی را تسهیل کنند. بنابراین گیلاس به کاهش وزن کمک می کند.

در مورد کاهش وزن با آلبالو باید بگوییم که می توانید ظهر یا بعد از ظهر مقداری آلبالو بخورید یا آب آلبالو را با مقداری آب و یخ مخلوط کرده و بنوشید. ترکیب خوبی با گیلاس، ماست بدون چربی، خامه سبک و دارچین است. بر خلاف سایر سبزیجات و میوه ها. سال آنها طعم خوبی دارند، آلبالوها قلیایی هستند و به تعادل PH بدن کمک می کنند.

اثرات مصرف گیلاس بر بدن + خواص درمانی و مضرات

تاثیر مصرف گیلاس در پاکسازی بدن و خون سازی

گیلاس حاوی ویتامین A، ویتامین B و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که برای مغز بسیار مفید است و آب موجود در آن به دفع مواد سمی از بدن کمک می کند.

این میوه علاوه بر تولید خون، انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند و سدیم موجود در آن، انعطاف از دست رفته بدن را باز می گرداند.

مضرات گیلاس چیست؟

اگر معده حساسی دارید، مصرف زیاد آلبالو می تواند باعث اسهال، گاز یا نفخ شود. متخصصان تغذیه هشدار می دهند که اگرچه خواص آلبالو وحشی با خواص آلبالو اشتباه گرفته نمی شود، افراد دیابتی باید با احتیاط گیلاس را مصرف کنند. . بد آن را نادیده بگیرید اما عوارض جانبی زیر را در نظر داشته باشید:

– عکس العمل های آلرژیتیک

– محتوای قند بالا

– ناراحتی دستگاه گوارش

– احتمال افزایش وزن در برخی افراد

– تداخل با داروهای انعقاد خون