در پیاده روی اربعین چه نکات بهداشتی را باید رعایت کرد؟

در پیاده روی اربعین چه نکات بهداشتی را باید رعایت

انتخابتو، حسینی با اشاره به ورود اربعین گفت:الف) و بسیاری از هموطنان ما مفتخر به رفتن به این سفر هستند اولاً مردم باید برای بیماری های خود آماده باشند و احتیاط های لازم را قبل از سفر انجام دهند در طول سفر موضوع سوم گرمازدگی است که همه افراد را تهدید می کند و کودکان، سالمندان و زنان باردار باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و از گرمازدگی جلوگیری کنند.

بیماری های دستگاه گوارش نیز بسیار مهم است و مردم باید با رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست ها از آنها پیشگیری کنند، حتی اگر در عراق هنگ هایی وجود دارد، ما باید قبل از هر سفر به فکر همه بیماری های خود باشیم و بیش از اندازه دارو همراه خود داشته باشیم. اما همه داروهای لازم را نمی توان در آنجا یافت.

افراد دیابتی برای جلوگیری از بروز مشکل در سفر، قبل از سفر با پزشک خود هماهنگ شده و مراقب خطرات جاده ای و تصادفات رانندگی باشند و در حالت خواب آلودگی رانندگی نکنند. همچنین توصیه می شود افراد هر دو ساعت یکبار برای استراحت توقف کنند.

برای جلوگیری از بروز مشکل در ستون فقرات فرد در صورت تصادف، مصدوم نباید حرکت داده شود. خونریزی بیرون نیز باید با استفاده از دستمال مرطوب مسدود شود، زیرا این موضوع یکی از دلایل اصلی مرگ افراد در تصادفات است. به منظور جلوگیری از گرمازدگی، افراد باید در ساعات خنک حرکت کنند و مایعات بنوشند تا آب بدن حفظ شود.

در زیارت اربعین بهتر است افراد اقلام فاسدشدنی همراه خود نبرند و اگر کنسرو می آورند بهتر است آنها را بجوشانند. توصیه می شود افراد فنجان، قاشق و چنگال شخصی همراه خود ببرند.

اگر افراد دچار ناراحتی دستگاه گوارش یا گرمازدگی می شوند، باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند، منتظر نمانند تا به نقطه خاصی برسند و درمان خود را به تعویق نیندازند. در حالی که اورژانس کشور تمهیدات زیادی را برای جلوگیری از ورود برخی بیماری ها از طریق مرزها به کشور انجام می دهد، مراکز اورژانس مختلفی در مرزها برای کمک به زائران وجود دارد.

زائران اربعین حسینی مراقب باشند غذای خود را خوب بجوند و از پرخوری پرهیز کنند. سردرگمی، سردرگمی و خوردن غذاهای سنگین و چرب پارادویه از مصرف غذاهای آبکی مانند سوپ و سوپ پرهیز کنید و در صورت امکان بیشتر از آنها استفاده کنید.

درد پا یکی از مشکلات رایج در پیاده روی اربعین است و افراد باید به استراحت متناوب در راه رفتن و استراحت کامل در شب توجه کنند.

همچنین شب ها می توانند پاهای خود را با آب نمک به همراه روغن بادام یا زیتون ماساژ دهند، ماساژ باید از نوک و کناره های انگشتان پا شروع شود و به سمت زانو و کمی بالاتر باشد تا درد و تورم کاهش یابد و در حالت نشسته انجام شود. . و هنگام خواب باید پاها را کمی بالاتر از سطح بدن ماساژ داد.

زائران به دلیل احتمال گزش حشرات ملزم به پوشیدن لباس های آستین بلند، شلوار و جوراب بلند هستند و در قسمت هایی از پوست که پوشیده از لباس نیست، از کرم دافع حشرات یا کرم استفاده کنند.

به طور کلی رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی بهترین راه برای حفظ سلامتی در این سفر طولانی است و زائران نیز باید از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنند و مقداری انجیر، بادام خام، پسته و مویز یا برگ میوه به همراه داشته باشند. میوه های خشک شده مانند هلو، زردآلو یا آلو.