گربه شجاع از لتونی/انتخاب انیمیشن Anseye به اسکار رفت

گربه شجاع از لتونیانتخاب انیمیشن Anseye به اسکار رفت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، لتونی انیمیشن «سیل» به کارگردانی گینتس زیلبالودیس را به عنوان نماینده بهترین بخش فیلم بین المللی اسکار 2025 معرفی کرد. این انیمیشن اولین بار در بخش جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده 4 جایزه Ancie شد.

مهر نوشت: این انیمیشن که برنده جایزه تماشاگران، جایزه هیئت داوران، جایزه ویژه موسیقی متن و جایزه توزیع بنیاد اسلحه در جوایز انسی امسال شد و قرار است ماه آینده در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآید، به زودی در سینماهای آمریکای شمالی اکران می شود.

«سیل» درباره گربه‌ای شجاع است که خانه‌اش در سیل بزرگ ویران شده است و خوکچه هندی، لمور، پرنده و سگی که برای زنده ماندن با تکیه بر یکدیگر با قایق به دنبال زمین می‌گردند. همکاری یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ. دیگری شجاعت و هوش است.

فیلمنامه این فیلم توسط زیلبالودیس و ماتیس کاسا و موسیقی متن توسط زیلبالودیس و ریهاردز زالوپه نوشته شده است و زیلبالودیس و کاسا به همراه ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارند.

این کارگردان با فیلم «دور» برنده جایزه بهترین فیلم انسی در سال ۲۰۱۹ شد.

کمیته انتخاب لتونی، کمیسیونی متشکل از کارشناسان صنعت فیلم که توسط مرکز ملی فیلم تشکیل شده بود، مسئول انتخاب نماینده این کشور بود.

پیش از این اتریش فیلم روانشناختی «حمام شیطان» را در برلیناله ارائه کرده بود که جایزه خرس نقره ای بهترین فیلمبرداری را برای مارتین گشلاخت به ارمغان آورد. این فیلم توسط ورونیکا فرانتس و سورین فیالا کارگردانی شده است.

ایرلند با فیلم «نی کپ» امسال اولین کشوری شد که وارد رقابت بین المللی اسکار شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ریچ پپیات که در ماه‌های اخیر در ساندنس و جشنواره‌های سراسر جهان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، یک کمدی نیمه اتوبیوگرافیک درباره گروه سه‌گانه هیپ هاپ ایرلند شمالی به همین نام است.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار روز دوم اسفند (بامداد ۲۲ ​​اسفند به وقت ایران) برگزار می شود. فهرست نهایی اسکار در 17 دسامبر (27 دسامبر) منتشر می شود، در حالی که اسامی نامزدها در 17 ژانویه (28 دسامبر) اعلام می شود. آخرین مهلت ثبت نام برای مسابقه در بخش فیلم های بلند بین المللی 2 اکتبر است.

220

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین