زن یهودی 80 ساله سوژه فیلم جدید بهروز افخمی است

زن یهودی 80 ساله سوژه فیلم جدید بهروز افخمی است

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلمنامه جدید خود گفت: نام فیلمنامه جدیدی که در حال نگارش آن هستم «دستور هانیبال» است. ابتدا فکر می‌کردم امسال بتوانیم این فیلم را بسازیم، اما اکنون فکر می‌کنم نوشتن فیلمنامه زمان بر است، زیرا فیلم باید به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی نوشته شود و نیاز به تحقیق زیادی دارد.

وی در تشریح داستان این فیلم گفت: این فیلمنامه درباره یک زن یهودی 80 ساله است که در ابتدای جنگ دستگیر شد. او 15 روز پس از دستگیری توسط نیروهای حماس به صلیب سرخ تحویل داده شد. در این مدت، او به مقاومت فلسطینیان در تونل ها علاقه زیادی داشت. رفتار او در آن زمان، از جمله خداحافظی با اعضای حماس که می خواستند او را در هنگام بازگشت به صلیب سرخ تحویل دهند و حملات شدیدی علیه دولت نتانیاهو انجام داد، بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

افخمی که نگارش این فیلمنامه را از سال گذشته آغاز کرده، معتقد است «فرمان هانیبال» برای موضوع خود پرداختی واقعی و پژوهشی انجام داده است.

کارگردان فیلم عروس در پاسخ به احتمال ساخت این فیلم به صورت مشترک گفت: این فیلم محصول مشترک نیست و فقط در فیلمنامه از عبری، عربی و انگلیسی استفاده شده است.

وی در خصوص احتمال حضور بازیگران خارجی در «فرماندهی هانیبال» گفت: می توانیم از بازیگران خارجی در ساخت این فیلم استفاده کنیم. در این سال ها برخی از بازیگران به ظلم رژیم صهیونیستی و آمریکا واکنش نشان دادند، مانند سوزان ساراندون که با وجود یهودی بودن رهبر تظاهرات ضد صهیونیستی شد.

افخمی درباره تاریخ اکران فیلم سینمایی «صبح اعدام» گفت: «صبح اعدام» پاییز امسال اکران می شود. این فیلم به احتمال زیاد 20 آبان ماه سالگرد تیراندازی طیب حاج ریزایی و حاجی اسماعیل ریزایی اکران می شود.

آیا «صبح اعدام» مخاطبان خود را در پرده بزرگ پیدا خواهد کرد؟ وی توضیح داد: دیگر برایم مهم نیست که تماشاگران هنگام اکران از این فیلم استقبال کنند، زیرا معتقدم این روزها ما فیلم می سازیم چون فکر می کنیم بلدیم و فیلم می سازیم تا اوقات فراغت خود را پر کنیم نه. مخاطب

کارگردان فیلم شوکران در پایان گفت: زمانی که جمعیت کشور 50 میلیون نفر بود سالانه 80 میلیون بلیت سینما فروخته می شد اما اکنون این مخاطبان رد شده اند و امروز مخاطب سینمای ما 5 درصد از طبقه متوسط ​​است. مردم.” اما به تدریج می توان امیدوار بود، زیرا آمارها نشان می دهد که تعداد تماشاگران در شهرها در حال افزایش است و شاید در سال های آینده وضعیت سینما بهتر شود.

220

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین