آیا مصرف مولتی ویتامین باعث مرگ زودرس می شود؟

آیا مصرف مولتی ویتامین باعث مرگ زودرس می شود؟

انتخابتو و به نقل از معاونت بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که هر روز از مولتی ویتامین ها استفاده می کردند بیشتر در معرض مرگ در طول دوره مطالعه بودند تا عمر طولانی تر. نسبت به افرادی که از آنها استفاده نمی کردند، که محققان دریافتند او را به اظهار نظر در مورد عدم استفاده از مولتی ویتامین برای افزایش طول عمر سوق داد.

نیمی از بزرگسالان در بریتانیا یک بار در هفته یا بیشتر مولتی ویتامین یا مکمل مصرف می کنند. این بخشی از بازار داخلی به ارزش بیش از نیم میلیارد پوند در سال است. بازار جهانی مکمل ها سالانه ده ها میلیارد دلار تخمین زده می شود. یک سوم از بزرگسالان در ایالات متحده به امید پیشگیری از بیماری مولتی ویتامین مصرف می کنند، اما علیرغم محبوبیت مولتی ویتامین ها، محققان مزایای سلامتی آنها را زیر سوال برده و حتی هشدار داده اند که مکمل ها می توانند مضر باشند. منابع غذایی طبیعی حاوی بتاکاروتن از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند. سرطان، به عنوان مثال مکمل های بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری قلبی را افزایش دهند، که نشان می دهد مکمل ها مواد مهمی ندارند، در حالی که آهن اضافه شده به بسیاری از مولتی ویتامین ها می تواند منجر به اضافه بار آهن و افزایش خطر قلبی عروقی شود. بیماری، دیابت و زوال عقل.

محققان هیچ مدرکی مبنی بر کاهش خطر مرگ مولتی ویتامین های روزانه پیدا نکردند و در عوض 4 درصد خطر مرگ را مشاهده کردند. میر خطر بالاتر مرگ گزارش شده در میان کاربران در سال های اولیه پیگیری ممکن است نشان دهنده آسیبی باشد که مولتی ویتامین ها می توانند ایجاد کنند یا تمایل افراد به شروع مصرف روزانه مولتی ویتامین ها در صورت ابتلا به یک بیماری جدی باشد.

نیل بارنارداستادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن گفت: ویتامین ها در برخی موارد مفید هستند. به طور تاریخی ملوانان ویتامین C را از شر دریافت می کردند اسکوربوت بتاکاروتن، ویتامین‌های C و E و روی به نظر می‌رسد که دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهند، که می‌تواند منجر به از دست دادن شدید بینایی شود، اگرچه یک مطالعه اولیه در سال 2022 شواهدی را نشان داد که مولتی ویتامین‌ها ممکن است زوال شناختی را در سنین بالا کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. .

بارنارد او گفت: «به جای مصرف مولتی ویتامین‌ها، ما باید غذاهای سالمی بخوریم که طیفی از ریزمغذی‌ها، درشت مغذی‌ها و فیبر را فراهم می‌کنند و در عین حال چربی‌های اشباع و کلسترول را محدود می‌کنند».

یک مکمل ویتامین و مواد معدنی به تنهایی مشکلات یک رژیم غذایی ناسالم را حل نمی کند، اما اگر فرد برای دریافت آنها از غذا تلاش کند، می تواند به تامین مواد مغذی ضروری کمک کند. نمونه ای از این ویتامین D است. بزرگسالان در بریتانیا ممکن است از مکمل های زمستانی یا مکمل های ویتامین B12 بهره مند شوند و گیاهخواران تشویق می شوند.