در پیاده روی اربعین به چه نکات تغذیه ای باید توجه کرد؟

در پیاده روی اربعین به چه نکات تغذیه ای باید توجه کرد؟ / امتحان کردن غذاهای جدید ممنوع است

انتخابتو، همه ساله خیل عظیمی از مردم برای رسیدن به وصال یار راهی دیار عشق می شوند و تمام گرفتاری ها و سختی ها و سختی های راه زیارتگاه دوست را تحمل می کنند و گامی برمی دارند که گویی در حال برداشتن هستند. قدم به جلو قدرت فوق العاده ای به آنها داده شده است. آنها بدون هیچ ترس و اضطرابی به امید نیم نگاهی به حضرت یار به راه خود ادامه می دهند.

در این سفر چند روزه، نکات زیادی وجود دارد که زائران برای رسیدن سالم به وصال و بازگشت به خانه پس از زیارت یار، باید به آن توجه کنند و اطعام از مهمترین نکاتی است که عاشقان حسینی به آن توجه دارند.الف) آنها باید برای اطمینان از سلامت خود به این موضوع توجه کنند و از موفقیت این سفر نهایت استفاده را ببرند.

سپس توصیه کارشناسان در این زمینه مصرف شربت زغال اخته، شربت تمشک، گلاب و ملاس است. آب لیمو و سقنجبین می تواند برای جلوگیری از گرمازدگی در جاده گرم عراق به کمک زائران بیاید و زائران از میوه های خشک و خشک استفاده کنند. فندق خشک و بسته بندی شده استفاده کنید.

همچنین زائران پیاده روی اربعین حسینی (الف) شما باید از خوردن غذاهای حاوی سس مایونز و تخم مرغ مانند سالاد خودداری کنید. آلویه فاسد شدنی است و زائران باید غذا را بلافاصله پس از طبخ آن توزیع کنند و زائران بلافاصله پس از دریافت غذا از موکب، غذا را مصرف کنند.

در طول سفر اربعین از امتحان کردن غذاهای جدید خودداری کنید

با توجه به اهمیت توجه به نکات تغذیه ای و تامین سلامت افراد در سفر به اربعین، سارا محمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به نکات تغذیه ای در سفر اربعین یکی از مهم ترین عواملی است که باید مورد توجه زائران قرار گیرد چرا که ابتلا به مشکلات گوارشی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث ایجاد این سفر شود. به اربعین برای زائران سخت است. از طرفی رعایت توصیه های تغذیه ای سلامت بازدید کننده را تضمین می کند.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا در عراق و احتمال فساد مواد غذایی، مردم باید به سلامت غذا توجه ویژه داشته باشند، افزود: بازدیدکنندگان در این سفر از امتحان غذاهای جدید خودداری کنند. اگر قبلاً آن را امتحان نکرده اند، باید از آن دوری کنند زیرا احتمال بروز حساسیت و واکنش های گوارشی وجود دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه نعناع و آویشن خاصیت ضد عفونی کنندگی دستگاه گوارش دارند، به بازدیدکنندگان توصیه می شود تعدادی از این دو گیاه را به همراه داشته باشند، اظهار داشت: مردم قبل از مصرف میوه ها را کاملا بشویند و از مصرف آن به طور جدی خودداری کنند. غذاهای خام

محمدی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی و دمای هوا یکی از مهم ترین نکاتی که مردم باید به آن توجه کنند مصرف آب کافی است. یبوست دارید، آب بسته بندی شده و سالم نوشیدید.

با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از یخ ناسالم، در صورت باقی ماندن مقداری آب در بطری، بازدیدکنندگان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند و از نوشیدن چای و مایعات داغ در فنجان های یکبار مصرف خودداری کنند.

در پیاده روی اربعین به چه نکات تغذیه ای باید توجه کرد؟ / امتحان کردن غذاهای جدید ممنوع است

پرخوری باعث کاهش انرژی و مصرف غذاهای چرب باعث گرفتگی عضلات می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف مقادیر زیاد نمک باعث کم آبی بدن می شود، بنابراین افراد تا حد امکان از مصرف غذاهای پرچرب و شور خودداری کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی می توانند از شربت سورگوم و تخم مرغ استفاده کنند.

محمدی افزود: آوردن تنقلات سالم و مقوی مانند فندق، خرما، انجیر خشک، فندق کم نمک، لیمو، گردو، کشمش و بادام و استفاده از آنها در فواصل زمانی مناسب برای تامین انرژی مورد نیاز برای ادامه مسیر.

وی گفت: بازدیدکنندگان از همراه داشتن مواد غذایی فاسد شدنی خودداری کنند و غذای پخته شده نباید بیش از یک بار حرارت داده شود و قبل از مصرف حداقل 20 دقیقه بجوشد تا سلامتی افراد را تامین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه زائران حتما از نوشیدن مایعات بسیار سرد پرهیز کنند، ادامه داد: بیماران گوارشی و دیابتی نیز باید در این سفر حساسیت بیشتری به تغذیه خود داشته باشند و سعی کنند رژیم غذایی عادی خود را رعایت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه زائران از پرخوری پرهیز کنند، گفت: مخلوط کردن برخی غذاها با هم یا سردرگمی، سردرگمی در حالی که ممکن است باعث مشکلات گوارشی و از دست دادن انرژی شود، مصرف غذاهای سخت هضم و سنگین نیز ممکن است باعث گرفتگی عضلات و بی خوابی شود و افراد باید از مصرف این گونه غذاها خودداری کنند.