صدای پای فیلمسازان نسل جدید در سراسر کشور شنیده می شود

صدای پای فیلمسازان نسل جدید در سراسر کشور شنیده می

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان مشهد-مهروشید شامگاه سه شنبه 29 شهریورماه با حضور محمد رئیس سینمای جوانان برگزار شد. خزاعی. سازمان سینمایی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی، مهدی آذرپندار مدیرعامل کانون، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز توسعه مستند، تجربی و فیلم. این مراسم با حضور سینمای پویانمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، مجید اسماعیلی مدیر موزه سینما، حبیب ایل بیگی معاون ارزیابی و نظارت سازمان سینمایی و محمدحسین زاده مدیرکل استانداری خراسان رضوی برگزار شد. مشهد سینمای ملل شد.

محمد حسین زاده دبیر جشنواره و مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ابتدا روی صحنه آمد و گفت: از حمایت همه آقایان آذرپندار و خزاعی تشکر می کنم. آقای خزایی مافوق واقعی من نبود، اما در این سه سال برادر دلسوز من بود.

وی افزود: هر هنرمندی باید در طول زندگی هنری خود اثری را به دلخواه تولید کند و امیدوارم شما فیلمسازانی که در ابتدای راه سینمایی خود هستید بتوانید اثری را خلق کنید که دلتان بخواهد. ” .

فرصتی برای آرامش فیلم کوتاه

بعدها مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران روی تریبون رفت و گفت: خوشحالم که در کنار شما هستم، جشنواره های منطقه ای سینمای جوان مراسم آشتی جامعه فیلم کوتاه است، بله، ما فیلم کوتاه تهران را داریم. جشنواره فیلم که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، اما شاید آن رقابت، تماشای فیلم و فضای سینما گاهی بر گفت‌وگوی دوستانه و تعامل مردم حاکم می‌شود.

وی افزود: اصولا تهیه کنندگان کنار هم هستند و در جریان فیلم های یکدیگر هستند و این فضای رفاقت بر همه چیز حاکم است. ما هزاران دلیل داشتیم که این کار را نکنیم، هزاران دلیل برای برگزاری جشنواره های منطقه ای داشتیم، یکی از آنها این بود که شما با هم بودید. این سازش حاصل شده و خوب است که بزرگان هم در این امر دخیل باشند. مثلاً آقای خزاعی بیش از آنکه رئیس یک سازمان سینمایی باشد، انجمنی بوده و می ماند. همه دوستان از خانواده جامعه هستند.

آذرپندار در پایان گفت: از اعضای هیئت داوران تشکر می کنم که برای تماشای دقیق فیلم ها وقت گذاشتند. من این را شهادت می دهم. از همه شما متشکرم. هدف ما دیدار و گفتگو با هم بود، امیدوارم در این سفر لحظات خوبی را با زیارت قبر امام رضا سپری کنید. امیدوارم چشم امام رضا (ع) همیشه به ما باشد، همین برای من کافی است.

کلماتی که باید به زبان مشترک بگوییم

نصرالله پژمان فر، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر که بعداً روی صحنه رفت، گفت: ویژگی جشنواره سینمای جوان شاید تجربه گرایی نیست، بلکه روحیه جوانی آن است، آنها یک سری از فیلم های خودشان را در تجربی مطرح می کنند. جشنواره تجربیاتی دارد، اما روحیه جوان مردم در اینجا در خطر است. . به عنوان فردی که هشت سال در کمیسیون فرهنگ و چندین سال در کمیسیون اصل نود بودم، باید بگویم که امروز چیزهای زیادی وجود دارد که باید بتوانیم به زبان مشترک بگوییم، یعنی با آنها صحبت کنیم. دوستان ما ما با مردم خود و مردم دنیا زبان مشترک داریم و این زبان هنر و سینماست که همه مردم دنیا آن را می فهمند.

وی ادامه داد: امروز به عنوان فردی که بسیاری از مشکلات، نقاط ضعف و قوت نظام را دیده‌ام، می‌گویم شما باید به ما کمک کنید. سینمای ما باید در انتقال حرف و موضوع به نظام کمک کند. ما می گوییم در تعامل مشترک حاضریم موضوعات مختلف را به مردم منتقل کنیم، اما ابزار نداریم، این ابزار در اختیار شماست. شما می توانید تغییرات عمده اجتماعی و اقتصادی را در یک فیلم کوتاه و تنها در چند دقیقه ایجاد کنید. ما نیز موضوعات زیادی داریم و آماده ایم تا شما را به کارشناسان خود معرفی کنیم تا این موضوعات را به زبانی جامع منتقل کنیم.

ادای احترام مشهد به استاد فیلمساز

صدای پای فیلمسازان نسل جدید در سراسر کشور شنیده می شود

در ادامه مراسم بزرگداشت جواد علیزاده نویسنده و کارگردان چیره دست مشهدی، مستند «کوچه کیوان شماره ۷» منتشر شد. در این قسمت محمد خزایی، حبیب ایل بیگی، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روی صحنه آمدند و با اهدای لوح از جواد علیزاده تجلیل کردند.

جواد علیزاده در این قسمت گفت: 30 سال است که خدمت می کنم و از خداوند می خواهم 30 سال دیگر به من فرصت دهد تا در خدمت این سینمادوستان و جوانان باشم.

صدای پای فیلمسازان نسل جدید در سراسر کشور شنیده می شود

سپس محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشحالم که امروز در جوار امام رضا (ع) فرصت زیارت شما را دارم، خوشحالم که در مراسم اختتامیه جشنواره هستیم. . جشنواره منطقه ای در استان های مختلف با آثار ارزشمند شما آقای آذرپندار ضمن تشریح مضامین برخی فیلم ها متوجه شدم روند صعودی در فیلم ها وجود دارد، امیدوارم این روند توسعه پیدا کند. پیشاپیش روز ملی سینما را تبریک می گویم. امیدوارم این روز ملی در سالهای آینده به رویداد مهمتری تبدیل شود و شاهد اتحاد سینماگران باشیم.

وی بیان کرد: زمانی که حضور در سازمان سینمایی را آغاز کردم، مهم ترین بحث، بحث استانی بود که به من مربوط می شد. بسیاری از فعالان سینما که در آن زمان در تهران زندگی می کردند به من می گفتند که در استان ها سرمایه گذاری جدی نکن چون چیزی نصیبشان نمی شود، اما من برخلاف توصیه این کار را انجام دادم چون شهرستانی هم هستم. متوجه شدم که در شهرستان ها استعدادهایی وجود دارد که اگر فرصت داده شود شاهد شکوفایی آنها خواهیم بود بنابراین در چند مرحله به استان ها توجه جدی داشتیم.

خزایی گفت: یکی در زیرساخت بود. در نظر داشتیم تا پایان دولت شهید بیش از هزار سالن افتتاح شود که به دلیل شهادت ایشان این کار ناتمام ماند اما بیش از سیصد سالن افتتاح شد و تا پایان صد سالن دیگر افتتاح خواهد شد. . تعدادی از 1404 نفر ساکن در مناطق محروم هستند. خیلی ها می خواستند از این تفریح ​​سالم لذت ببرند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: ایجاد زیرساخت ها به همت آقای آذرپندار نه تنها در حوزه سینما، بلکه در زمینه تجهیزات در دفاتر انجمن انجام شد. تجهیزات به برخی از دفاتر ارسال شده است و برخی از دفاتر نیز در آینده تجهیز خواهند شد. تحصیل رایگان نیز چیزی بود که ما می خواستیم. پیش از این آموزش های انجمن به دور از عدالت فرهنگی با پرداخت هزینه انجام می شد. ما در بیست استان تحصیل را رایگان کرده ایم و امروز هنرمندان با توجه به استعداد و شایستگی برای تحصیل انتخاب می شوند. در این دولت نگاه جدی به آموزش رایگان داشتیم.

محمد خزاعی توضیح داد: هفتاد درصد بودجه انجمن به شهرستان ها اختصاص یافت. ما در همه مراکز معاونت امور استان ها را داریم. امروز در مرکز گسترش معاونت امور استان ها داریم. یکی از وظایف دیگر ما رفع موانع در استان ها و تسهیل در تولید فیلم بود. علاوه بر این، سیاست جدی ما در جهت تشویق و اقناع فیلمسازان استانی بود. اکنون تهیه کننده استانی داریم و دغدغه هنرمندان شهری برطرف شده است. امروز هرکس در استان ها بخواهد با کارگردان استانی فیلم بسازد می تواند تهیه کننده استانی شود و از سازمان سینمایی مجوز می گیرد. چرا که این یکی از موانع جدی تولید فیلم های استانی بود. بحث بعدی این بود که بخش زیادی از بودجه سازمان سینمایی به استان ها اختصاص داده شد. راه اندازی مراسم و آیین های استانی از جمله مهر سینمای ایرانی یکی دیگر از راه های تشویق فیلم های استانی بود. مراسم سراسری امسال 12 مهر در تهران برگزار می شود.

صدای پای فیلمسازان نسل جدید در سراسر کشور شنیده می شود

خزاعی گفت: دو کار نتوانستیم انجام دهیم، یکی تقسیم کشور به 6 منطقه بود. تصمیم گرفتیم کشور را با توجه به استعدادها و توانایی ها به 6 منطقه تقسیم کنیم و فعالیت های جدی انجام دهیم. دیگری تأسیس انجمن ملی سینمای ایران در استان ها بود. فکر می کردیم باید تشکلی تشکیل شود که هنرمندان استانی را دور هم جمع کند. ما در کشورمان انجمن استانی نداشتیم، می خواستیم مثل انجمن تئاتر کار کنیم و سازماندهی کنیم. اعضا و تجار به امید خدا برنامه های تعیین شده چه در اینجا باشیم چه نباشیم ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: ردپای فیلمسازان جدید و متفکر در سراسر کشور شنیده می شود. امیدوارم این اندیشمندان مصمم آینده زیبایی را برای این استان ها و کشور رقم بزنند.

با برندگان بخش “عکس” آشنا شوید

در ادامه با حضور اعضای هیئت داوران صمد قربان زاده و فاطمه بهبودی و انتخاب رشته عکاسی جشنواره «مهروشید»، برگزیدگان این جشنواره در بخش عکاسی معرفی شدند.

در قسمت تک عکس لوحی به محسن روشن روان با عکس «سه قرن» از کاشان اهدا شد.

لوح افتخار به مریم ابوالحسینی پور عشقوز برای عکس «طعم بچه ها» شاهرود به عنوان عکس سوم اهدا شد.

در عکس دوم لوح افتخار با عکس «گارد» از ساری به محمدرضا اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح افتخار عکس «تومار نوسی» یک هادی دهقانپور که اولین عکس او بود از سبزوار گرفته شد.

مرتضی امین الرئیایی برای مجموعه «تخریب بناهای تاریخی نیشابور» از نیشابور در قسمت مجموعه عکس لوح تقدیر دریافت کرد.

لوح افتخار بهترین مجموعه عکس مجموعه عکس «تداعی در مکان آخر» گرگان به محسن کابلی اهدا شد.

بعداً کارت فارغ التحصیلی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور مهدی آذرپندار، سعید نجاتی و محمد حسین زاده به نسرین شاه محمدی، میترا حیدرزاده و آقای گیلانی فر اهدا شد.

با برندگان بخش «فیلم» آشنا شوید

در بخش بعدی مراسم اختتامیه، برگزیدگان و اعضای هیئت داوران بخش فیلم این رویداد، حسین نمازی، بابک خواجه پاشا، امید شمس، مهدیه محمدی، ابراهیم ایرج زاد و مرتضی علیزاده روی صحنه رفتند و بهترین فیلم را اهدا کردند. سخنرانی محسن شهبازی اصفهانی با موضوع کارآفرینان برای فیلم مستند نخل مردابی برگزار شد.

جایزه ویژه سردار سلیمانی به نعمت الله سرگلزایی برای فیلم «مادر» از مشهد اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش در سینمای مستند به رضوان بوستانی برای فیلم «تیمو» کرمان اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به حمیدرضا مقصودی برای فیلم خانه ماه تعلق گرفت.

این فیلم نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی نشد.

جایزه بهترین فیلمبردار به حامد بقاییان برای فیلم «تایلندی» کرمان اهدا شد.

جایزه بهترین ادبیات داستانی «مدرسه آنالوگ» به حسین نارمنجی تعلق گرفت.

جایزه بهترین صدابرداری فیلم به عرفان ریزایی برای صدابرداری آهنگ خانه ماه درغز اهدا شد.

جایزه دیگری از این قسمت به حسین نارمنجی برای اجرای «مدرسه آنالوگ» از بیرجند اهدا شد.

همچنین جایزه بهترین استعداد جوان (فیلمسازان زیر 25 سال) به محمد گراوند برای فیلم «نش کش» از کوم اهدا شد.

ساناز نجفی از کاشان به دلیل بازی در وزن حدودا 13 کیلوگرم از سوی هیات داوران لوح تقدیر به عمل آمد.

تجلیل دیگری نیز به میثم دامن زه برای بازی در فیلم «تایلند» و رادین رویین فر برای بازی در همین فیلم اهدا شد.

همچنین مجید صداقت برجی و سارا طالبیان کارگردان فیلم «هلیوس» و حسام حسینی و عباس حسین زاده کارگردان فیلم «تایلندی» از جمله افرادی بودند که از سوی هیئت داوران تجلیل شدند.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی به مهدی برزکی برای فیلم «تقریبا 13 کیلوگرم» از کاشان اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره به حمیدرضا مقصودی با فیلم «خانه ماه» از درگز اهدا شد.

جایزه بهترین انیمیشن به فرزانه قبادی برای فیلم «همسفر آبی» محصول سمنان اهدا شد.

جایزه بهترین مستند به محسن شیرزایی برای فیلم «بازگشت به لوگا» اهدا شد.

هیئت داوران نامزد یا برنده بهترین فیلم تجربی را معرفی نکردند اما دیپلم افتخار به نمایندگی از رگ از چالوس به عیسی بابایی اهدا شد.

برگزیدگان بخش‌های «بهترین فیلم انیمیشن»، «بهترین فیلم مستند»، «بهترین کارگردانی فیلم داستانی» و «بهترین فیلم» به‌طور مستقیم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت خواهند کرد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین