در ایام اربعین 6000 داوطلب سلامت را با هلال احمر همراهی می کنیم.

در ایام اربعین 6000 داوطلب سلامت را با هلال احمر

به گزارش خبر خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، پیرحسین کولیوند در صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی حضور دارد.الف) وی خدمات جمعیت هلال احمر را دو قسمتی دانست و اظهار داشت: ما مسئول مشکلات بهداشتی و نجات بودیم و کنگره ای را با حضور 40 کشور برگزار کردیم.

با اشاره به افتتاح کتاب در راستای اهداف کنگره، با کمک کشور عراق 200 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی اعزام و موکب هایی از افرادی که قصد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تیم پزشکی را داشتند مجوز دریافت کردند و 6 دستگاه هزار نفر به صورت داوطلبانه خدمات بهداشتی ارائه کردند. به ما هم کمک کردند و 10 هزار نفر از محله های کم برخوردار که کربلا نرفته بودند با کمک وزارت کشور اعزام شدند. کاروان زائران

رئیس هلال احمر گفت: ما به عنوان هلال احمر در مجموع 4 میلیون و 125 هزار خدمت ارائه کردیم و هیچ فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم اما بیشتر مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده و بیمارانی بودند که نیاز به درمان داشتند. . گفته شد اعزام شدگان به ایران بلافاصله اعزام شدند و درمان آنها در کشور ادامه دارد و تاکنون هیچ گونه شیوع بیماری گزارش نشده است و همکاری خوبی بین وزارت بهداشت، گروه های مردمی عراق و نهادهای محلی وجود دارد.

کولیوند تصریح کرد: نسبت به سال گذشته فوتی ها کاهش چشمگیری داشته و بیمارستان های عراقی نسبت به سال گذشته بیشتر در خدمت هلال احمر بوده است.

وی تاکید کرد: هر متوفی ایرانی بدون نیاز به مداخله پزشک قانونی عراقی بلافاصله به کشور منتقل می شود، تصادفات رانندگی ما در عراق کاهش یافته است، خدمات هلال احمر نسبت به سال گذشته بهتر شده است. زائران راضی هستند .